کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فلسفه ملال
فلسفه ملال شابک: 9786007439463 224 صفحه 238 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 فلسفه ملال لارس اسونسن افشین خاکباز علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,350,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ یازدهم

فلسفه ملال
ملال احساسی است که چه بسا در زندگی روزمره بسیار به آن دچار شده باشیم بی‌آنکه چندان در آن باریک شده و درباره چیستی و چند و چون آن فکر کرده باشیم؛ احساسی مربوط به زمانهایی که هیچ چیز سَرِمان را گرم نمی‌کند، هیچ چیز توجهمان را به خود جلب نمی‌کند و به این حس دچار می‌شویم که گویی دیگر کاری در این جهان نداریم. اما این ملال دقیقا چیست؟ آیا می‌توان به آن به چشم مقوله‌ای فلسفی نگریست؟ پاسخ لارس اسوِنسن در کتاب فلسفه ملال به این پرسش مثبت است. اسوِنسن در این کتاب از چیستی ملال سخن می‌گوید و آن را به مثابه یک مقوله فلسفی بررسی می‌کند و جنبه‌های گوناگون آن را می‌کاود. به اعتقاد اسوِنسن ملال با احساس بی‌معنایی چیزها مرتبط است.
اسوِنسن در فصل نخست فلسفه ملال به این موضوع می‌پردازد که چرا با ملال باید به عنوان مسئله‌ای فلسفی مواجه شد.
فصل دوم به جست‌وجو در ادبیات و هنر و فلسفه برای ارائه تصویری از ملال اختصاص دارد که وجوه گوناگون این مفهوم را در بر گیرد. ساموئل بکت، نیچه، اندی وارهول، پاسکال، دیوید کراننبرگ و جی.جی. بالارد از جمله نویسندگان و هنرمندان و متفکرانی هستند که اسوِنسن در پی ارائه تصویری کامل از مفهوم ملال آثار و افکارشان را کاویده است.
در فصل سوم بار دیگر ملال از منظری فلسفی مورد بررسی قرار گرفته است و در فصل چهارم پیشنهادهایی برای رویارویی با ملال ارائه شده است.
فلسفه ملال با ترجمه افشین خاکباز در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: لارس اسوِنسن (- 1970)، فیلسوف نروژی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده