کتاب | علوم انسانی | دین | زندگی معنوی | رفیق اعلی
رفیق اعلی شابک: 9786007439876 208 صفحه 407 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 رفیق اعلی کریستیان بوبن پیروز سیار علوم انسانی دین زندگی معنوی

1,445,000 ریال 1,700,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ ششم

رفیق اعلی
روایتی از زندگی فرانچسکوی قدیس و دو کتاب دیگر از کریستیان بوبَن. رفیق اعلی شامل سه اثر از بوبن است که نخستین آنها همان است که نام کتاب نیز از آن گرفته شده. فرانچسکو که بوبن در رفیق اعلی زندگی او را روایت کرده است، قدیسی ایتالیایی بود که رویکردی عرفانی را در مسیحیت بنیان گذاشت. او معتقد بود عشق مادر به فرزند تنها شکل حقیقی عشق است. بوبن در رفیق اعلی روایتی شاعرانه از زندگی این قدیس ایتالیایی به دست داده است. رفیق اعلی با پنج نیایش فرانچسکوی قدیس همراه است و دو کتاب دیگر به نام‌های چهره دیگر و ستایشِ هیچ و نیز پیوستی شامل مصاحبه با کریستیان بوبَن.
اینک سطرهایی از کتاب اول، یعنی رفیق اعلی: « کودک به همراه فرشته رهسپار شد و سگ از پی‌شان روان گشت. این جمله به طرز شگفت‌آوری وصف حال فرانچسکوی قدیس است. درباره او چیز زیادی نمی‌دانیم و همین‌طور بهتر است. آنچه درباره کسی می‌دانیم مانع شناختن وی می‌شود. آنچه درباره او می‌گوییم، با این پندار که می‌دانیم چه می‌گوییم، دیدنش را دشوار می‌سازد. مثلا می‌گوییم: قدیس فرانچسکوی آسیزیایی. این را خوابگردانه می‌گوییم، بی آن که از خوابِ زبان به در آمده باشیم. ما خود این سخن را نمی‌گوییم، می‌گذاریم گفته شود. می‌گذاریم کلمات بر زبان آیند. کلمات با نظم و ترتیبی بر زبان می‌آیند که از آنِ ما نیست، بلکه از آنِ دروغ و مرگ و زندگی در اجتماع است.»
رفیق اعلی با ترجمه پیروز سیار در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: کریستیان بوبَن (- 1951)، نویسنده و شاعر فرانسوی.
رتبه گودریدز: 65/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down