محاکمه شابک: 9789645571403 168 صفحه 200 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 محاکمه پتر هاندکه آرزو اقبالی علوم انسانی ادبیات سایر کشورهای اروپا

1,062,500 ریال 1,250,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ پنجم

محاکمه
مجموعه‌ای از آثار دوران جوانی پتر هاندکه، همراه با با گفته‌هایی از او درباره سبک ادبی‌اش و نیز نوشته‌ای درباره این نویسنده. هاندکه‌ای که در مجموعه محاکمه با او مواجه می‌شویم نویسنده‌ای است آوانگارد که با قواعد متعارف داستان‌نویسی زمان خود سر سازگاری ندارد و از زاویه‌ای نامتعارف به واقعیت و رابطه ادبیات با آن نگاه می‌کند. هاندکه در گفته‌ای که در همین کتاب از او نقل شده درباره تلقی‌اش از ادبیات و نوشتن می‌گوید: «فقط مکان‌های خالی‌اند که نویسنده می‌تواند آن‌ها را با نوشتن پُر کند، و نوشتن برای من پر کردن خلأ با تصاویر تقلیدی واقعیت نیست. در حقیقت، من همیشه از تقلیدِ واقعیت هراس داشته‌ام، دوری جسته‌ام، اما در عین حال می‌خواستم واقعیت را هم به نوعی در خلأ موجود منعکس کنم...»
«خود را محکوم کردن»، «دشنام به تماشاگران»، «زنبورها»، «درخت اعدام»، «سؤال امتحانی 1»، «سؤال امتحانی 2»، «درباره‌ی مرگ یک غریبه»، «صحبت‌ها و اعمال پدر در مزرعه‌ی ذرت»، «داستان‌های خواب و بیداری»، «فروشنده‌ی دوره‌گرد»، «تجاوز یک هیزم‌شکن به حریم پرآرامش یک خانواده»، «لطیفه»، «گزارش شاهد عینی»، «محاکمه»، «دادگاه فوق‌العاده»، «شروع جنگ»، «ساکرامنتو»، «آتش» و «خوش‌آمدگویی به هیأت امناء» آثاری از هاندکه است که در این مجموعه می‌خوانید. از بین این آثار، «محاکمه» خلاصه‌ای است از رمان معروف محاکمه از فرانتس کافکا و «فروشنده‌ی دوره‌گرد» خلاصه‌ای است از رمانی به همین نام از خود هاندکه.
مجموعه محاکمه با ترجمه و مقدمه آرزو اقبالی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: پتر هاندکه (- 1942)، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مترجم، شاعر، فیلمساز و فیلمنامه‌نویس اتریشی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 2019 میلادی.
رتبه گودریدز: 3/39 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم