کتاب | علوم انسانی | مدیریت | بازاریابی و فروش | تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه
تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه شابک: 9789649554389 438 صفحه 640 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 تحلیل تکنیکال بازار سرمایه جان ج. مورفی کامیار فراهانی فرد رضا قاسمیان لنگرودی علوم انسانی مدیریت بازاریابی و فروش

1,683,000 ریال 1,980,000 ریال

ناشر: چالش

چاپ بیست و دوم

کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» نوشته «جان مورفی»
راهنمای جامع استراتژی‌های معاملاتی
Technical Analysis of the Financial Markets
کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» نوشته «جان مورفی» برای علاقه‌مندان بازار بورس و سرمایه مفید است. چر ا بورس؟ آیا وارد شدن به بورس نیازمند مطالعه است؟
یکی از دغدغه‌های زندگی مدرن امروزی سرمایه‌گذاری اقتصادی است. کسب درآمد بیشتر و ایجاد موقعیت‌های گوناگون برای همه سرمایه‌گذاران مهم و جذاب است. بورس یکی از مکان‌های مورد توجه افراد است که در همه جای دنیا ریسک زیادی دارد. افراد برای سرمایه‌گذاری در این بخش نیاز به راهنمایی و قدرت ریسک پذیری دارند. بورس هم مانند دیگر فضاهای اقتصادی قوانین و نکات مربوط به خودش را دارد. البته نکاتی که برای همه علاقه‌مندان و دوستداران قابل یادگیری و درک است.
جان مورفی با در نظر گرفتن ریسک و خطر این بخش قواننینی را مورد توجه قرار داده است. کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» به شناخت هر چه بیشتر علاقه‌مندان در این زمینه کمک می‌کند. بهتر است بدانیدبا توجه کاربرد معاملات بورس نسخه دومی از کتاب هم توسط مورفی نوشته شده است. نسخه ی دوم کتاب با پوشش آخرین پیشرفت های فن آوری رایانه، ابزارهای فنی و شاخص ها، مطالب جدیدی را در نمودارها و ارقام پیشرفته همچنین ارتباط بین سهام و چرخش سهام برای مخاطب بیان می‌کند.
قابل ذکر است: کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جان مورفی است زیرا همه بازارهای مالی را در بر می‌گیرد.
مروری بر کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه»
کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» با نشان دادن جهت حرکت بازار به علاقه‌مندان نکته‌هایی را یادآوری می‌کند. او می‌گوید تعیین جهت حرکت بازار از تعیین علت حرکت مهم‌تر است. دیدگاهی که با ماهیت تحلیل تکنیکال بسیار منطبق است. مورفی 10 قانون برای معامله در بورس در نظر گرفته است. این 10 قانون عبارتند از: «ترسیم روندها»، «تشخیص روندها و حرکت به سمت و سوی آن‌ها»، «بازشناسایی حمایت و مقاومت‌ها در تحلیل تکنیکال»، «سنجیدن اندازه عقب‌نشینی در تحلیل تکنیکال»، «ترسیم خطوط»، «دنبال کردن میانگین»، «یادگیری چرخش‌ها»، « بازشناسایی علائم هشدار دهنده»، «وجود یا عدم وجود یک روند»، «بازشناسایی علائم تایید کننده».
پس از بیان این 10 قانون مورفی در کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» به بررسی این موارد می‌پردازد. او تمام این قوانین را برای مخاطبش توضیح می‌دهد. اینکه چگونه سیگنال‌های خرید و فروش در اثبات یا تغییر یک مسیر کمک می‌کنند. یا سیگنال‌ها چه زمانی به وجود می‌آیند. در قسمتی از قانون پنجم در کتاب آمده است: «این روش یکی از ساده‌ترین راه‌های نمودارخوانی است که مورفی تاکید زیادی روی آن دارد. خطوط روند رو به بالا بر روی دو نقطه پایین متوالی رسم می‌شوند. در روندهای رو به پایین یا نزولی خطوط روند بر روی دو نقطه بالایی متوالی رسم می‌شوند که منظور از نقاط بالایی، قله‌ها یا سقف‌ها است. یک روند قابل قبول و معتبر باید حداقل 3 بار لمس شود. هرچه یک خط روند اثر طولانی‌تری داشته باشد و بیشتر لمس شده باشد اهمیتش بیشتر می‌شود.»
درنهایت «جان مورفی» در کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» پیشنهاد و یا بهتر بیان کنیم توصیه‌ای هم دارد. او خطاب به تحلیل‌گران می‌گوید: تحلیل تکنیکی مهارت است! این مهارت با مطالعه و تجربه بهتر می‌شود و کیفیتش بالاتر می‌رود. مورفی می‌گوید «همیشه یک شاگرد باقی بمانید و به یادگیری ادامه دهید.»

درباره نویسنده کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه»
«جان جی مورفی» تحلیل‌گر بازر بورس است. او پس از تجربه‌های بسیار در بازار بورس توانسته 10 نکته مهم را برای علاقه‌مندان بورس ذکر کند. جان مورفی از چهره‌های شناخته شده بورس است و 30 سال در این زمینه فعالیت داشته است. مورفی کتاب‌های زیادی در زمینه تحلیل بورس برای علاقه‌مندان نوشته است. کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» او به مدت 7 سال بهترین کتاب در حوزه سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار بوده است. کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» به چندین زبان مختلف در دنیا ترجمه شده و مورد استفاده علاقه‌مندان بازار سرمایه و تجار بوده است.
«تحلیل دیداری در بازارهای سرمایه»، «تحلیل نموداری بازار سهام به زبان ساده» و ت«حلیل بین بازارها» از دیگر کتاب‌های نوشته شده توسط جان مورفی هستند.
درباره ترجمه فارسی کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه»
کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» توسط چندین مترجم به فارسی برگردانده شده است. «امید آفاق نیا» از انتشارات شمشاد کتاب را به فارسی ترجمه کرده است. «مصطفی جوادی» از انتشارات آذرین مهر از دیگر مترجمان کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» است. ترجمه مشترک دیگری هم توسط «کامیار فراهانی فرد» و «رضا قاسمیان لنگرودی» در انتشارات چالش منتشر شده است.
رتبه کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» در گودریدز: 4.2 از 5

ادامه keyboard_arrow_down