محرم شابک: 9786003672666 328 صفحه 292 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 محرم الیف شافاک صابر حسینی علوم انسانی ادبیات ادبیات ترکیه

1,050,000 ریال 1,400,000 ریال

ناشر: نیماژ

چاپ دهم

محرم
The Gaze

اگر نگوییم همه افراد اما بیشتر انسان ها در زندگی خود بارها نظرات دیگران نسبت به ظاهر آدم‌ها را شنیده‌اند و نظراتی هم بیان کرده‌اند. نظراتی که گاهی با طعنه و کنایه و گاهی هم با دل شکستن روبرو می‌شود اما همیشه وجود داشته و دارند. رمان «محرم» به جستجو در ظاهر آدم‌ها و میزان مقبولیت آن در نگاه دیگران می‌پردازد و در عین حال سرگرم کننده است.
داستان درباره زنی چاق و مردی کوتوله است. آنها از اینکه همه جا مردم خیره نگاهشان می‌کنند خسته‌اند و می‌خواهند جای خود را با یکدیگر عوض کنند. بنابراین مرد، صورت خود را آرایش می‌کند و زن نیز، سیبیلی روی چهره‌اش می‌کشد. حالا مردم، متفاوت‌تر خیره می‌شوند و نگاهشان می‌کنند. مرد ترجیح می‌دهد مستقیماً با آنها وارد گفتگو شود و زن می‌خواهد خود را بیشتر پنهان کند و... در نهایت رمان اثرات منفی و امکان صدمات را نیز نشان می‌دهد.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«عشق یک گن است. روزی می‌آید که در مکان و زمانی غیرمنتظره بندهایش پاره می‌شود. بدون آن که فرصتی برای بررسی اتفاقات بماند، چربی‌هایی که از دست فشار گن خلاص شده اند، از درزهای گن بیرون می‌زنند. در آن کشمکش، در یک چشم به هم زدن، بدن به حالت اولیه‌اش برمی‌گردد. عشق یک گن است. برای این که بدانی چرا این قدر کوتاه و گذرا است، باید بیش از اندازه چاق باشی.» کتاب «محرم» توسط «صابر حسینی» برای علاقه‌مندان به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: الیف شافاک (1971 ) نویسنده ترکیه‌ای، صاحب اثر «پنهان»، «ملت عشق»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down