کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | زندگی، جهان و همه چیز
زندگی، جهان و همه چیز شابک: 9786002297556 224 صفحه 233 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 زندگی، جهان داگلاس آدامز آرش سرکوهی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

1,615,000 ریال 1,900,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ ششم

زندگی، جهان و همه‌چیز
جلد سوم از مجموعه پنج‌جلدی راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها. داگلاس آدامز در کتاب زندگی، جهان و همه‌چیز ادامه سفرِ آرتور دنت، قهرمان این مجموعه پنج‌جلدی، را به کهکشان و سیارات دور از کره زمین روایت می‌کند و نیز با طنازی و سرخوشی جهان و کار جهان را دست می‌اندازد. رمان طنزآمیز آدامز صرفاً یک داستان تفریحی و علمی – تخیلی در باب سفر به فضا و کُرات دیگر نیست، بلکه حاوی طنزی انتقادی درباره انسان و امور و مناسبات زمینی نیز هست. زندگی، جهان و همه‌چیز این گونه آغاز می‌شود: «آرتور دنت هر روز صبحِ زود با فریادی وحشت‌زده از خواب می‌پرید و ناگهان ملتفت می‌شد که کجاست.
مشکل آرتور این نبود که غاری که در اون زندگی می‌کرد سرد بود، مشکل این هم نبود که غارش نمور و بوگندو بود. مشکل اصلی او این بود که غار وسط ایسلینگتون قرار داشت و اتوبوس بعدی دو میلیون سال دیگه می‌رسید.
می‌گن که زمان بدترین جا برای گم شدنه. آرتور دنت نمونه خوبی برای اثبات این حرفه چون تا حالا هزاربار در زمان و مکان گم شده بود. با این تفاوت که وقتی آدم در مکان گم می‌شه حداقل می‌تونه خودش رو سرگرم کنه.
آرتور دنت در عجیب‌وغریب‌ترین نقاطِ کهکشان، که تو خیالش هم نمی‌گنجید، اتفاقاتِ پیچیده‌ای رو پشت سر گذاشته بود که در تمامِ اون‌ها یا منفجر شده یا به‌ش توهین شده بود و حالا، در پایان این اتفاقات، در کره زمینِ ماقبلِ تاریخ گیر کرده بود...»
کتاب زندگی، جهان و همه‌چیز با ترجمه آرش سرکوهی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: داگلاس آدامز (2001 – 1952)، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس و فکاهی‌نویس انگلیسی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده