کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | امپراتوری خورشید
امپراتوری خورشید شابک: 9789643621445 432 صفحه 398 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 امپراتوری خورشید جی. جی. بالارد علی اصغر بهرامی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

697,000 ریال 820,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ پنجم

امپراتوری خورشید
داستان پر فراز و نشیب پسری انگلیسی به نام جیم که در دوران جنگ جهانی دوم با خانواده‌اش در چین زندگی می‌کند و حمله ژاپن به چین زندگی آسوده و فارغ‌البال او را برهم می‌زند. جِی. جی. بالارد رمان امپراتوری خورشید را بر اساس تجربه زیسته خود از سالهای زندگی در چین در زمان جنگ جهانی دوم نوشته است. بالارد در این رمان تصویری زنده و تکان‌دهنده از فاجعه جنگ و تبعات آن به دست داده است. بر اساس رمان امپراتوری خورشید استیون اسپیلبرگ فیلمی به همین نام ساخته است. اینک سطرهایی از این رمان: «جنگ‌ها از هم سبقت می‌جستند و زود به شانگهای می‌رسیدند، درست مثل جزر و مد دریای چین که شتابان از رود یانگ تسه بالا می‌آمدند و تابوت‌هایی را که از جایگاه آبسپاری مردگان در بندِ چینی‌ها به رود سپرده بودند به شهر پرزرق‌و‌برق شانگهای پس می‌دادند.
جیم به‌تازگی خواب جنگ می‌دید. شب‌ها سوسوی فیلم‌های صامتی بر دیوار اتاق خواب او در خیابان اَمهرست می‌افتاد، و ذهن خفته‌ی او را بدل به سالن نمایش فیلم‌های خبری می‌کرد، سالنی که از تماشاچی تهی بود. سراسر زمستان 1941 را همه‌ی مردم فیلم جنگی نشان می‌دادند. جیم به هر کجای شهر که می‌رفت، تکه‌هایی از خواب‌هایش هم همراه او می‌رفتند. در سرسرای هتل‌ها و فروشگاه‌های بزرگ تصویرهایی از دونکرک، توبروک، بارباروسا و تجاوز به نانکینگ از مغز شلوغ و پرازدحام او به بیرون می‌پاشید.»
امپراتوری خورشید با ترجمه علی‌اصغر بهرامی و همراه با مصاحبه‌ای با جِی. جی. بالارد در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: جِی. جی. بالارد (2009 – 1930)، داستان‌نویس، جُستارنویس و طنزنویس انگلیسیِ زاده شانگهای چین.
رتبه گودریدز: 3/99 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم