کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات ترکیه | کتاب سیاه
کتاب سیاه شابک: 9786002295132 656 صفحه 743 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 500 کتاب سیاه اورهان پاموک عین له غریب علوم انسانی ادبیات ادبیات ترکیه

4,165,000 ریال 4,900,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ نهم

کتابِ سیاه
هزارتویی از معما و رمز و راز. کتابِ سیاه، اثر اُرهان پاموک، کند و کاوی در موضوع هویت است، از خلال روایت داستان مردی که دنبالِ زن گمشده‌اش می‌گردد. غالب، شخصیت اصلی رمان، مردی است که زنش، رؤیا، یک روز او را گذاشته و رفته و ناپدید شده است. از طرفی برادر ناتنی غالب، جلال، نیز گم شده است. این دو ناپدیدیِ همزمان فکر غالب را هرچه‌بیشتر به سمت ارتباط میان آنها سوق می‌دهد. غالب تصمیم می‌گیرد برای یافتن رؤیا خود را به جای برادرش جا بزند. او می‌کوشد خود را شبیه جلال کند و به جای او فکر و زندگی کند تا شاید از این طریق بتواند به راز گم‌شدن رؤیا و جلال و به عشقِ گم‌شده‌اش دست یابد. این تغییر هویت داستان را پیچیده‌تر و پای آدمها و ماجراهایی تازه‌ را به آن باز می‌کند. جلال روزنامه‌نگار است و غالب به اسم او مقاله می‌نویسد و چاپ می‌کند و این موضوع غالب را با دغدغه‌های جلال درگیر می‌کند و از این طریق نقبی هم زده می‌شود به عرفان و داستان شمس و مولانا، چون بخشی از نوشته‌های جلال درباره مولانا و شمس بوده است. پاموک در کتابِ سیاه، از هویت دوگانه غالب و جستجوی او برای یافتن رؤیا، به مسئله هویت دوگانه شرقی – غربی استانبول و نیز دوگانگی هویتی مردم ترکیه پل می‌زند و به مسئله مواجهه سنت و مدرنیته در این کشور.
رمان کتابِ سیاه با ترجمه عین‌له غریب در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: اُرهان پاموک (- 1952)، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، ناداستان‌نویس و مقاله‌نویسِ اهل ترکیه و برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2006 میلادی.

ادامه keyboard_arrow_down