کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | نوشته های پراکنده
نوشته های پراکنده شابک: 9789642132461 386 صفحه 445 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1200 نوشته پراکنده بابک احمدی علوم انسانی فلسفه غرب

2,320,000 ریال 2,900,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ چهارم

نوشته‌های پراکنده
مقالات و گفت‌وگوهایی دربارة فلسفه، تاریخ، سیاست و هنر. نوشته‌های پراکنده شامل مقالات و مصاحبه‌های بابک احمدی است که بیشتر آنها پیش از گرد آمدن و انتشار در این کتاب در نشریات و سایت‌های مختلفی نظیر حرفه: هنرمند ، فیلم ، اندیشه پویا ، بی.بی.سی و ... منتشر شده بوده‌اند و تنها سه مقالۀ کتاب، با عنوانهای «فروید و فلسفه»، «لاکان و فلسفه» و «آغاز آن‌چه نفی پایان است»، در این مورد استثنا هستند و برای اولین بار در این کتاب منتشر شده‌اند.
کتاب شامل یک پیشگفتار و سی و سه مقاله و گفت‌وگو است که بر حسب موضوع در سه بخش با عنوانهای «فلسفه»، «تاریخ و سیاست» و «هنر» تنظیم شده‌اند.
عنوانهای مقالات و گفت‌وگوهای این کتاب عبارتند از: «فضیلت و ترور»، «دو دیالکتیک»، «مارکس»، «ترجمه‌ی مجلد نخست سرمایه‌ی مارکس»، «فروید و فلسفه»، «لاکان و فلسفه»، «آلبرکامو، دوست بازیافته»، «ترجمه‌ی متن‌های فلسفی»، «آن‌ که مثل من هست/ آن که مثل من نیست»، «مردم، دولت و مسئولیت اخلاقی»، «پوپولیسم و دموکراسی»، «شکنجه و خشونت تدافعی»، «کار روشن‌فکری، تاریخ، سیاست»، «اندیشیدن به کار روشن‌فکری»، «تاریخ زیر سایه‌ی تفسیر»، «مصدق و جبر تاریخ»، «چرا مصدق هنوز مطرح است؟»، «هوای تازه؛ فضای روشن‌فکری دهه‌ی 1340»، «پرسش‌هایی درباره‌ی مبارزه‌ی مسلحانه»، «قدرت و ضعف هنر مردم‌پسند»، «یادداشت مترجم»، «با ابتذال»، «مقام فلسفه در کار عکاس»، «آخر زمان»، «جنگ بزرگ»، «آوازهای جنگ و صلح»، «معما»، «شستاکوویچ»، «آغاز آن‌چه نفی پایان است»، «نامه‌ها»، «و موج‌ها و تاریکی»، «کجاست این‌جا؟» و «مرشد و نینا».
کتاب نوشته‌های پراکنده در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: بابک احمدی (- 1327)، نویسنده، مترجم، منتقد هنری و پژوهشگر ایرانی.

ادامه keyboard_arrow_down