کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | نام ناپذیر
نام ناپذیر شابک: 9789643809089 168 صفحه 235 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 ناپذیر ساموئل بکت وحید منوچهری واحد علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

1,400,000 ریال 2,000,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ هشتم

نام‌ناپذیر
The unamable
ناشر: ثالث
« نام‌ناپذیر» رمانی است که خواننده را با یک از هم گسیختگی زبانی روبرو می‌کند. این رمان گنگی و گیجی را به اوج می‌رساند. کتاب دارای مطالب پیچیده و ناپیوسته است. « ساموئل بکت» ده ماه بعد پس از نوشتن دو کتاب « مالوی» و « مالون می‌میرد» تصمیم می‌گیرد رمان «نام‌ناپذیر» را بنویسد. اینچنین است که سه‌گانه‌ای شکل می‌گیرد. بکت با نوشتن استادانه این کتاب، موفق شد جایزه نوبل ادبیات سال 1969 را از آن خود کند. راوی در این کتاب حرف می‌زند و هیچ عنوانی برایش مهم نیست. البته ناگفته نماند این نویسنده است که راوی رمان را با خوانش فلسفی کنترل می‌کند. یعنی اجازه اضافه‌گویی و حرافی به او نمی‌دهد، بلکه فقط ادامه دادن در کلمات را از او می‌خواهد. عنوان « نام‌ناپذیر» یا « بدون اسم» بسیار شایسته کتاب است. زیرا همین میل به ادامه و بازگشت به آغاز رمان است که معنای هیچ را می‌رساند. سومین اثر این سه گانه اما استقلال معانی قابل توجهی دارد، طوریکه توان درک مطالب برای هرکسی ساده نیست. اگر قصد خواندن کتاب را دارید بهتر است ابتدا دو اثر « مالوی» و « مالون می‌میرد» را بخوانید تا در گردش بین شخصیت‌های قبلی در این داستان دچار سردرگمی نشوید.


درباره نویسنده: ساموئل بارکلی بکت (1906ـ1989 م) نویسنده و نمایشنامه نویس و شاعر ایرلندی صاحب آثار دیگری مانند« مورفی» «وات» و « گم‌گشتگان» است.
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down