کتاب | علوم انسانی | دین | اساطیر | ادیسه
ادیسه شابک: 9789643055332 456 صفحه 670 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 500 ادیسه هومر میرجلال الدین کزازی علوم انسانی دین اساطیر

2,720,000 ریال 3,400,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ سیزدهم

اُدیسه
یکی از شاهکارهای حماسی ادبیات کهن یونان. اُدیسه ، اثر هومر، داستان پرماجرای بازگشت اولیس، پهلوان هوشمند و نیرنگ‌باز افسانه‌ها و اساطیر یونان باستان، از تروا به ایتاک، سرزمین تحت پادشاهی‌اش، است. هومر که در ایلیاد ، دیگر منظومۀ بزرگ حماسی‌اش، داستان جنگ تروا را سروده بود، در اُدیسه ماجرا را از بعد از این جنگ و با محوریت شخصیت اولیس، که در یونانی به اودیسئوس معروف است، پی می‌گیرد. داستان از این قرار است که اولیس، که از قهرمانان جنگ تروا است، بعد از این جنگ با همراهانش قصد بازگشت به سرزمین خود را می‌کند، اما این بازگشت بیست سال به طول می‌انجامد و طولانی شدن آن این گمان را پدید می‌آورد که اولیس مرده است. اولیس و یارانش، آواره و سرگردان در مسیر بازگشت، خطرات و ماجراهای بسیاری را از سر می‌گذرانند و با حوادثی متعدد و مهیج رو به رو می‌شوند. در همین حین پنه‌لوپ، همسر اولیس، با وجود خواستگارانی که می‌خواهند او را به همسری خود درآورند، منتظر بازگشت همسرش می‌ماند.
این اثر حماسی که از بیست و چهار سرود تشکیل شده، هم دستمایۀ اقتباس سینمایی قرار گرفته و هم در عالم ادبیات به صورت‌های گوناگون به آن ارجاع داده شده و با الهام از آن آثاری خلق شده که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به داستان آموزشی، اخلاقی، سیاسی و انتقادی تلماک، اثر فنلون، و رمان اولیس ، اثر جیمز جویس، اشاره کرد.
اُدیسه با ترجمه و مقدمۀ میرجلال‌الدین کزّازی در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: هومر: شاعر و داستانسرای یونانی قرن هشتم یا نُهُمِ قبل از میلاد مسیح.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده