فهم برشت شابک: 9786007806128 192 صفحه 177 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 برشت والتر بنیامین نیما عیسی پور علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

1,335,000 ریال 1,780,000 ریال

ناشر: بیدگل

چاپ هفتم

فهمِ برشت
مقالاتِ یک فیلسوف دربارة یک هنرمندِ هم‌عصرِ خود؛ والتر بنیامین در مقالاتی که در کتاب فهمِ برشت گردآوری شده به برتولت برشت و ابعاد گوناگون هنر او پرداخته است. او در این مقالات هم از تئاتر برشت و نمایشنامه‌های او نوشته است و هم از برشت شاعر و رمان‌نویس. بنیامین که مانند برشت مارکسیست بود و با او نشست و برخاست داشت در فهمِ برشت از منظرِ یک فیلسوفِ متعلق به سنتِ چپِ نو به هنر برشت پرداخته و نشان داده است که برشت تنها در محتوای آثارش مارکسیست نیست، بلکه مواد و مصالح و ابراز و شیوه تولید هنری و فرم کار او نیز متأثر از جهان‌بینی مارکسیستی اوست و این جهان‌بینی تا عمق و زیرساخت‌های کار هنری برشت رسوخ کرده است.
کتاب شامل مقدمه‌ای از استنلی میچل و ده مقاله است با عنوانهای: «تئاتر اِپیک چیست؟» [نسخۀ اول]، «تئاتر اِپیک چیست؟» [نسخۀ دوم]، «مطالعاتی برای یک نظریه درباب تئاتر اِپیک»، «شرحی بر اشعار برشت»، یک درام خانوداگی در تئاتر اِپیک»، «سرزمینی که در آن نام‌بردن از پرولتاریا ممنوع است»، «تحشیه‌هایی بر شعرهایی از برشت»، «رمان سه‌پولی برشت»، «مؤلف همچون تولیدکننده» و «مکالماتی با برشت».
فهمِ برشت در نشر بیدگل منتشر شده است. مقدمه استنلی میچل و نُه مقالۀ این کتاب را نیما عیسی‌پور و سه مقاله را رضا سرور، حسین نمکین و احسان نوروزی به فارسی ترجمه کرده‌اند. این مقالات، چنانکه نیما عیسی‌پور در مقدمۀ ترجمۀ فارسی کتاب نوشته است، از انگلیسی به فارسی ترجمه شده‌اند.
دربارة نویسنده: والتر بنیامین (1940 – 1892)، فیلسوف، مقاله‌‌نویس، منتقد فرهنگی و مترجم آلمانی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم