کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | تفسیرهای زندگی
تفسیرهای زندگی شابک: 9789644480348 594 صفحه 1106 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 تفسیرهای زندگی ویل دورانت آریل دورانت ابراهیم مشعری علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

4,122,500 ریال 4,850,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ دهم

تفسیرهای زندگی: زندگی و آثارِ نویسندگانِ بزرگِ جهان
سیری در زندگی و آثار بیست و شش شخصیت برجستۀ ادبی و فلسفی. ویل دورانت که بیشتر عمرِ حرفه‌ای خود را وقف پژوهش در فلسفه و تاریخ تمدن کرده بود در کتاب تفسیرهای زندگی به یکی از عشقهای دیرینۀ خود یعنی ادبیات بازگشته و با کمک همسرش، آریل دورانت، این بار فلسفه و تفسیر جهان و زندگی و سرشت بشر را در آثار ادبی جست‌وجو کرده و البته در این میان به فلسفه نیز گریزی زده است. بیشتر کتاب تفسیرهای زندگی دربارة نویسندگان و شاعران مطرح قرن بیستم است، اما ویل و آریل دورانت در این کتاب به سراغ بعضی فلاسفۀ مهم و تأثیرگذار، به ویژه فلاسفۀ اگزیستانسیالیست، هم رفته‌اند. تفسیرهای زندگی، به ویژه برای کسانی که می‌خواهند اطلاعاتی اولیه و مقدماتی دربارة زندگی و آثار تعدادی از مهمترین نویسندگان و شاعران مدرن به دست آورند، کتابی جذاب و خواندنی است.
نویسندگان، شاعران و فیلسوفانی که در این کتاب از آنها سخن رفته است عبارتند از: ویلیام فاکنر، ارنست همینگوی، جان استین بک، آپتون سینکلر، یوجین اونیل، رابینسون جفرز، ازرا پاوند، جیمز جویس، تی. اس. الیوت، سامرست موام، مارسل پروست، آندره ژید، ژان پل سارتر، سیمون دوبوار، آلبر کامو، توماس مان، ویتگنشتاین، سورن کیرکگور، ادموند هوسرل، مارتین هایدگر، فرانتس کافکا، نیکوس کازانتزاکیس، میخائیل شولوخوف، بوریس پاسترناک، الکساندر سولژنیتسین و یوگنی یفتوشنکو.
کتاب تفسیرهای زندگی، با عنوان فرعی زندگی و آثارِ نویسندگانِ بزرگِ جهان، با ترجمۀ ابراهیم مشعری در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
دربارة نویسندگان:
ویل دورانت (1981 – 1885)، نویسنده، تاریخ‌نگار و فیلسوف آمریکایی.
آریل دورانت (1981 – 1898)، نویسنده و پژوهشگر اوکراینی‌الاصلِ آمریکایی.
رتبۀ گودریدز: 4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down