کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | درس گفتارهای ادبیات جهان
درس گفتارهای ادبیات جهان شابک: 9789644487309 664 صفحه 1102 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 880 گفتارهای ادبیات جهان گرنت ال. وات عظیم طهماسبی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

3,952,500 ریال 4,650,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ سوم

درس‌گفتارهای ادبیات جهان
مروری بر ادبیات جهان، از شاهکارهای ادبیِ متعلق به دورترین اعصار تا ادبیات مدرن. درس‌گفتارهای ادبیات جهان: از حماسۀ گیلگمش تا هزارتوهای بورخس ترجمه‌ای است از درس‌گفتارهای ویدئویی گرنت ال. وات دربارة آثار ادبی مهم و تأثیرگذار جهان. گرنت ال. وات در این درس‌گفتارها به ترتیبی تاریخی به معرفی و تحلیل متونی ادبی یا دارای ارزش ادبی از سراسر دنیا پرداخته که گذرِ زمان رنگِ کهنگی بر آنها ننشانده است. او در این کتاب، ضمن معرفی و تحلیل این متون، از موضوعاتی چون تأثیرِ متون مختلف از یکدیگر، شباهت‌ها و تفاوتهای میان متون گوناگون و نیز تأثیر ادبیات مدرن از ادبیات کهن سخن گفته است. کتاب از چهار بخش و چهل و هفت درس‌گفتار تشکیل شده است. حماسۀ گیلگمش نخستین و هزارتوهای بورخس آخرین متن ادبی است که در این درس‌گفتارها به آن پرداخته شده است. از دیگر متون و موضوعات مطرح‌شده در درس‌گفتارهای گردآمده در این کتاب می‌توان به عهد عتیق، ایلیاد و اُدیسه اثر هومر، ادبیات کلاسیک چین، تراژدی یونانی، داستان‌های هندی، شعر کهن ژاپن، بخش دوزخ از کمدی الاهی دانته، هزار و یک شب، ویلیام شکسپیر، دُن کیشوت سروانتس، بلندی‌های بادگیر امیلی برونته، یادداشت‌های زیرزمینی داستایفسکی، ماجراهای هاکلبری فین مارک تواین، مسخ کافکا، زن خوب سچوان برتولت برشت، سه‌گانۀ قاهرة نجیب محفوظ و همه چیز از هم می‌پاشد چینوآ آچه‌به اشاره کرد.
درس‌گفتارهای ادبیات جهان: از حماسۀ گیلگمش تا هزارتوهای بورخس به ویراستاری و با مقدمۀ عظیم طهماسبی و با ترجمۀ مسعود فرهمندفر، مهسا جعفری، علی کیانی فلاورجانی، سحر داورپناه، فهیمه میرزاپور و یاسر لطفی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
رتبۀ گودریدز: 42/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down