گودی شابک: 9789642090266 408 صفحه 479 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 گودی جومپا لاهیری امیرمهدی حقیقت علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

825,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ ششم

گودی
داستانی از مهاجرت که قصه‌اش خواننده را غمگین می‌کند. مهاجرت افراد چه خواسته خودشان باشد چه ناخواسته و توسط خانواده، همیشه سختی‌های خودش را دارد. تضادهای فرهنگی و ارتباط اجتماعی افراد در جامعه جدید از مواردی است که مهاجر را در سرزمین تازه با مشکل مواجه می‌کند و اغلب موارد غم‌انگیز است. «جومپا لاهیری» که بیشتر داستان‌هایش درباره مهاجرت و رنج‌ها و تضادهای فرهنگی است در داستان «گودی» هم روایتی از مهاجرت را برای مخاطبانش بازگو می‌کند. قصه درباره دوبرادر بنگالی است که به دانشگاه می‌روند اما یکی از آنها به نام «سوبهاش» بسیار آرام صبور است و تحصیل در دانشگاه رودآیلند را برای ادامه زندگی خود انتخاب می‌کند. «اودیان» نام برادر دیگر است که به جنبش کارگری «ناگزال» می‌پیوندد و پس از مدتی با زنی به نام گودی ازدواج می‌کند. این همه ماجرا نیست و پس از طی فراز و نشیب‌های بسیاری زندگی این سه نفر بهم گره می‌خورد و.... بهتر است بدانید: کتاب «گودی» نامز جایزه‌های بسیاری شده است. همچنین کتاب در لیست نامزد‌های نهایی جایزه‌ «من بوکر» و «بیلیز» قرار گرفت و همینطور یکی از گزینه‌های دریافت جایزه‌ی بین المللی کتاب داستانی نیز بوده است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«با این حال، همان‌طورکه بلا از پیاده‌رو جلو ساختمان می‌گذشت و از وسط چمن پایین می‌رفت، گوری یک چشمش به او بود. میز غذاخوری را جا‌به‌جا کرده بود که از پای پنجره مشرف باشد. اتوبوس همیشه سر ساعت می‌آمد. انتظارش فقط پنج دقیقه یا همین حدود طول می‌کشید. ظرف‌های چیده‌شده‌ی ناهار کف پیاده‌ رو جای بچه‌ها را در صف نشان می‌داد. بابت این تغییر جزئی در روال صبحگاهی خوشحال بود.» داستان «گودی» توسط «امیرمهدی حقیقت» به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: جومپا لاهیری با نام اصلی نیلانجانا سودشنا ( 1967 ) نویسنده آمریکایی هندی تبار، صاحب اثر «مترجم دردها»

ادامه keyboard_arrow_down