کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | کارکرد نقد
کارکرد نقد شابک: 9786003264113 150 صفحه 189 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 300 کارکرد تری ایگلتون سیف الله سلیمانی علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

225,000 ریال 300,000 ریال

ناشر: افراز

چاپ یکم

کارکرد نقد
کتاب «کارکرد نقد» مسیرکامل شده‌ گستره همگانی را، با خوانشی گزیده از تاریخ نقد بیان می‌کند. با حول محور قرار دادن افرادی مانند: جوزف ادیسون و استیل، جانسون، متیو آرنولد، اف. آر.لیوس و ساختارشکنان مکتب یِیْل مسیری طی می‌کند و به نظریه پردازی درباره اهمیت آنها در مارکسیست می‌‌پردازد. در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«گستره همگانی گستره‌ای در حیات جامعه است که افراد می‌توانند با یکدیگر آزادانه به بحث و تشخیص آسیب‌های اجتماعی بنشینند و از طریق آن بحث‌ها، آرای سیاسی را تحت تاثیر قرار دهند. به چنین بحثی، بحثی عمومی گفته می‌شود و به عنوان بیان دیدگاه‌ها در باب موضوعاتی که واجد نگرانی‌های عمومی است تعریف می‌شود که اغلب، اما نه همیشه، با رویکردهای مخالف یا متفاوت شرکت کنندگان در آن مباحث مقارن است. این اصطلاح توسط فیلسوف آلمانی یورگن هابرماس وضع شد که «گستره همگانی را همچون یک جامعه مجازی یا خیالی که لزوما در هیچ فضای قابل شناسایی وجود ندارد» تعریف می‌کند. یورگن هابرماس در توصیف ظهور گستره همگانی در قرن هجدهم، اشاره می‌کند که قلمرو یا گستره همگانی در اصل «با اقتدار عمومی همسنگ است»، حال آنکه «گستره خصوصی، تشکیل دهنده جامعۀ مدنی در معنای دقیقتر آن است، به عبارت دیگر، قلمرو مبادله کالاها و کار اجتماعی». کتاب «کارکرد نقد» توسط «سیف‌الله سلیمانی» د ر153 صفحه، به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: تری ایگلتون ( 1943 ) نویسنده و منتقد انگلیسی، صاحب اثر «پیش درآمدی بر نظریه ادبی»، «ایدئولوؤی زیبایی شناسی»
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down