کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | اسلام رسانه ها
اسلام رسانه ها شابک: 978964315530 264 صفحه 379 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 3300 اسلام رسانه ادوارد سعید اکبر افسری علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

600,000 ریال 750,000 ریال

ناشر: توس

چاپ دوم

اسلامِ رسانه‌ها
رابطه دنیای غرب با جهان اسلام چگونه رابطه‌ای است؟ چه عواملی به ماهیت این رابطه شکل داده و درک کشورهای غربی و طرز تلقی آن‌ها از جهان اسلام و کشورهای اسلامی را تحت تأثیر خود قرار داده است؟ رسانه‌ها چقدر می‌توانند در تصویری که در ذهن یک غربی از جهان اسلام نقش می‌بندد مؤثر باشند و آیا تصویری که رسانه‌ها از شرق و از جمله از جهان اسلام به دست می‌دهند تصویر درستی است یا این تصویر در رسانه‌های مختلف غربی تحریف شده و تلویزیون و رادیو و مطبوعات غربی تصویر غلطی را از مسلمانان و جهان اسلام و ماهیت اسلام به غربی‌ها ارائه داده‌اند؟
ادوارد سعید، که از متفکران صاحب‌نظر و متخصص درباره رابطه شرق و غرب است و در آثارش از منظری پسااستعماری به این رابطه نگریسته و تأثیر گفتمان غالب غربی را در درک نادرست و یکسویه و مبتنی بر پیش‌داوری‌های غلط از شرق و از جمله جهان اسلام با دیدی انتقادی تحلیل کرده است، در کتاب «اسلامِ رسانه‌ها» مشخصاً به رابطه کشورهای غربی با جهان اسلام و طرز تلقی غربی‌ها از اسلام و کشورهای مسلمان پرداخته و این رابطه را به ویژه از منظر نقش رسانه‌ها در شکل دادن به آن بررسی و تحلیل کرده است. ادوارد سعید در این کتاب رسانه‌های غربی را به لحاظ چهره تحریف‌شده‌ای که از اسلام به دست می‌دهند مورد انتقاد قرار داده است.
کتاب «اسلامِ رسانه‌ها» با ترجمه اکبر افسری در انتشارات توس منتشر شده است.
درباره نویسنده: ادوارد سعید (2003 – 1935)، نظریه‌پرداز ادبی، منتقد فرهنگی و فعال سیاسی فلسطینی – امریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down