کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون ماهی
خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون ماهی شابک: 9786220100287 204 صفحه 189 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 خداحافظ برای همیشه ممنون بابت ماهی داگلاس آدامز آرش سرکوهی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

935,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ پنجم

خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌‌همه ماهی
یک رمان علمی – تخیلیِ شوخ و شنگ و مهیج. خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌همه ماهی چهارمین جلد از مجموعه رمان‌های پنج جلدیِ راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها، اثر داگلاس آدامز، است. داگلاس آدامز در این کتاب قهرمان خود، آرتور دنت، را بعد از گرداندن در کهکشان در جلدهای قبلی، بار دیگر به کرة زمین باز می‌گرداند. دنت پیش از این دیده بود که زمین به طور کامل نابود شده، اما حالا آن را حی و حاضر می‌یابد. رمان این گونه آغاز می‌شود: «اون روز هوا زود تاریک شده بود. چیزی که برای این فصلِ سال عادی بود. هوا سرد بود و باد می‌وزید. چیزی که اون هم برای این فصل سال عادی بود.
بارون گرفت، چیزی که خیلی خیلی عادی بود.
یه سفینه‌ی فضایی فرود اومد. چیزی که اصلا‌ً‌و‌‌ابداً عادی نبود.
هیچ کس اون دوروبر نبود تا فرود سفینه رو ببینه جز چند تا چارپای خیلی ابله که اصلاً نمی‌دونستن به فرود آمدن سفینه چه واکنشی نشون بدن. حیوون‌های نازنین اصلاً نمی‌دونستن که باید به این رخداد واکنش نشون بدن یا اون رو بخورند یا هر کار دیگه. برای همین اون کاری رو کردند که همیشه می‌کردند: دررفتند و سعی کردند پشت سر هم قایم بشن، کاری که هیچ وقت در اون موفق نمی‌شدند.
سفینه‌ی فضایی که انگار تعادلش رو بر یه اشعه‌ی نور حفظ می‌کرد، از میون ابرها پایین اومد...»
رمان خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌همه ماهی با ترجمۀ آرش سرکوهی در نشر چشمه منتشر شده است.
دربارة نویسنده: داگلاس آدامز (2001 – 1952)، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس و فکاهی‌نویس انگلیسی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده