کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | بیش یادگیری
بیش یادگیری شابک: 9786226840712 262 صفحه 673 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 یادگیری اسکات یانگ مریم شبیری علوم انسانی روانشناسی موفقیت

712,500 ریال 950,000 ریال

ناشر: نوین

چاپ سوم

کتاب «بیش‌یادگیری» نوشتۀ اسکات یانگ
آموزش فوت‌وفن یادگیری انواع مهارت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن. کتاب «بیش‌یادگیری: مهارت‌های سخت را یاد بگیرید، در رقابت‌ها پیروز شوید و حرفۀ خود را توسعه دهید»، با عنوان اصلی Ultralearning: Accelerate Your Career, Master Hard Skills and Outsmart the Competition، کتابی‌ست انگیزشی و آموزشی از اسکات یانگ که در آن راه ‌و‌ روش آموختن کاربردی مهارت‌های مختلف، با نقل داستان‌هایی از تجربه‌های افرادی که با همین راه و روش به موفقیت‌های بزرگ رسیده‌اند و نیز نقل تجربه‌های خود اسکات یانگ در این باره، آموزش داده شده است.
اسکات یانگ در کتاب «بیش‌یادگیری» چگونگی یادگیری مؤثر و کاربردی را آموزش می‌دهد و نقشۀ راهی برای موفقیت شغلی و حرفه‌ای به دست می‌دهد.
کتاب «بیش‌یادگیری» کتابی‌ست برای پرورش اعتمادبه‌نفس کسانی که آرزوی دست‌یابی به هدفی را دارند اما تحقق آن را چنان دشوار و غیرممکن می‌پندارند که می‌ترسند در راه آن هدف گام بردارند و فکر می‌کنند که هرگز نمی‌توانند به مهارت و هدفی که مد نظرشان است برسند.
اسکات یانگ در کتاب «بیش‌یادگیری» به مخاطبان خود نشان می‌دهد که می‌توان، با به‌کارگیری راه و روشی درست، مهارت‌های سخت را در کمترین زمان ممکن یاد گرفت و به اهداف خود دست یافت و به موفقیت رسید.
جیمز کلیر، نویسنده کتاب «عادت‌های اتمی»، در پیش‌گفتاری که بر کتاب «بیش‌یادگیری» نوشته است این کتاب را کتابی «جذاب و الهام‌بخش» و «معدن طلایی از راهبردهای کاربردی برای یادگیری سریعِ هر چیزی» توصیف کرده است.
کتاب «بیش‌یادگیری»، چنانکه در مقدمۀ مریم شبیری بر ترجمۀ فارسی این کتاب اشاره شده، «به شما کمک می‌کند تا در وهلۀ اول به توانایی‌هایتان ایمان بیاورید و به سمت آن‌چه تاکنون برایتان غیرممکن می‌نمود، قدم بردارید.»
متن اصلی کتاب «بیش‌یادگیری» اولین بار در سال 2019 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «بیش‌یادگیری»
کتاب «بیش‌یادگیری» از پیش‌گفتار جیمز کلیر و چهارده فصل تشکیل شده است. اسکات یانگ در فصل‌های اول تا سوم کتاب «بیش‌یادگیری» مقدماتی را، همراه با نقل داستان‌هایی از تجربه‌های واقعی خودش و دیگرانی که با بیش‌یادگیری به موفقیت دست یافته‌اند، در اثبات شُدنی‌ و امکان‌پذیر بودن بیش‌یادگیری و تأکید بر ضرورت و اهمیت آن و نیز چگونگی یادگیریِ آن بیان می‌کند و در فصل‌های بعدی کتاب به بیان و شرح و توضیح و آموزش اصول بیش‌یادگیری می‌پردازد.
کتاب «بیش‌یادگیری» را در واقع می‌توان کتابی در یادگیریِ خودِ یادگیری دانست. اسکات یانگ در کتاب «بیش‌یادگیری» بر آن است که یادگیریِ کاربردی را به مخاطبان خود آموزش ندهد نه یادگیری‌ای را که فقط به درد گرفتن مدرک درسی و دانشگاهی می‌خورد و مهارتی برای موفقیت‌های شغلی و حرفه‌ای در اختیار کسی نمی‌گذارد و با آن نمی‌توان عملاً کسب‌وکاری به راه انداخت یا در حیطه‌ای به موفقیت و مهارت رسید.
کتاب «بیش‌یادگیری» به ما می‌گوید که می‌توانیم بسیار بیش از آنچه می‌پنداریم یاد بگیریم و ظرفیت و توان واقعی ما برای یادگیری مهارت‌های مختلف و کاربردی، بسیار بیش از آن است که خیال می‌کنیم.
چنانکه یانگ در کتاب «بیش‌یادگیری» نشان می‌دهد، فقط کافی‌ست که اصول درستِ یادگیری را، آن‌گونه که او به تجربه و براساس تجربیات خود و دیگر آدم‌های موفق دریافته و در این کتاب آموزش می‌دهد، بلد باشیم و به کار گیریم تا مهارت‌های زیادی یاد بگیریم و ظرفیت‌ و توان‌مان را برای یادگیری مهارت‌های بی‌شمار افزایش دهیم و از دشواری پیشِ رو نترسیم و بدانیم که یادگیریِ آنچه یادگیری‌اش را محال می‌پنداریم شدنی و ممکن است و فقط باید فوت‌وفن آن را بیاموزیم. یانگ در کتاب «بیش‌یادگیری» سعی دارد همین فوت‌وفن را به ما بیاموزد و یادمان بدهد که چگونه مهارتی را در مدت‌زمانی کم یاد بگیریم و در این عصر سرعت و شتاب و رقابت، با یادگیری مهارت‌های هرچه ‌بیشتر، به آدمی موفق در کسب‌وکار و زندگی شغلی و حرفه‌ای دست یابیم.
فصل‌های چهارده‌گانۀ کتاب «بیش‌یادگیری» عبارتند از: «یادگیری در دانشگاه ام‌آی‌تی، بدون رفتن به آن»، «چرا بیش‌یادگیری اهمیت دارد؟»، «چگونه می‌توان بیش‌یادگیر شد؟»، «اصل 1 - فرایادگیری»، «اصل 2 - تمرکز»، «اصل 3 - حرکت مستقیم»، «اصل 4 - تمرین و ممارست»، «اصل 5 - بازیابی داده‌ها»، «اصل 6 - بازخورد»، «اصل 7 - یادسپاری»، «اصل 8 - شهود»، «اصل 9 - آزمایش تجربی»، «اولین پروژه بیش‌یادگیری شما» و «آموزش غیرمعمول».

درباره اسکات یانگ، نویسنده کتاب «بیش‌یادگیری»
اسکات اچ. یانگ (Scott H. Young)، نویسنده، برنامه‌نویس کامپیوتر و کارآفرین است. او متخصص انجام پروژه‌های خودآموزی‌ای چون آموزشِ برنامۀ آموزشی چهارسالۀ علوم کامپیوتر ام‌آی‌تی در دوازده ماه و آموزش چهار زبان در یک سال است.

درباره ترجمۀ فارسی کتاب «بیش‌یادگیری»
کتاب «بیش‌یادگیری: مهارت‌های سخت را یاد بگیرید، در رقابت‌ها پیروز شوید و حرفۀ خود را توسعه دهید» با ترجمه و مقدمۀ مریم شبیری و یادداشت ناشر در نشر نوین منتشر شده است.
مریم شبیری متولد 1362 است. او دارای لیسانس مترجمی و فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی و فارغ‌التحصیل MBA دانشگاه تهران است. از دیگر ترجمه‌های مریم شبیری می‌توان به کتاب «چک لیست: چطور کارها را درست انجام دهیم» اشاره کرد.
از کتاب «بیش‌یادگیری» ترجمۀ دیگری هم با عنوان «بیش‌یادگیری: چیرگی در مهارت‌های تخصصی، پیش‌دستی در رقابت‌ها و سرعت‌بخشیدن به کسب‌وکار» منتشر شده که مترجم آن مرجان فیروزشاد و ناشر آن نشر میلکان است.

رتبۀ کتاب «بیش‌یادگیری» در گودریدز: 3.95 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم