کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین شابک: 9643283372 362 صفحه 425 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 5000 چهار فلورانس اسکاول فلورانس اسکاول شین گیتی خوشدل علوم انسانی روانشناسی موفقیت

1,462,500 ریال 1,950,000 ریال

ناشر: پیکان

چاپ شصت و یکم

کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین»، نوشته فلورانس اسکاول شین
کمتر کسی است که پیگیرِ کتابهای روانشناسی موفقیت و خودیاری باشد و نامی از «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» به گوش‌اش نخورده باشد. «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» یکی از کتابهای قدیمی درباره موفقیت است. این کتاب با محوریت تأثیر معنویت و متافیزیک بر موفقیت انسان در زندگی نوشته شده است.
متن اصلی کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» نخستین بار در سال 1989، یعنی سال‌ها بعد از مرگ نویسنده کتاب، منتشر شد. اما این کتاب در اصل متشکل از چهار کتابِ مجزا از فلورانس اسکاول شین است، که قدمت‌شان به نیمه اول قرن بیستم می‌رسد. سه تای این کتابها در زمان حیات نویسنده منتشر شده‌اند و یکی از آنها پنج سال بعد از مرگ او. این چهار کتاب، که در «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» گرد آمده‌اند، به‌ترتیب زمان انتشارشان عبارتند از: «بازی زندگی و راه این بازی»، «کلام تو عصای معجزه‌گر تو است»، «در مخفی توفیق» و «نفوذ کلام». متن اصلی این کتابها برای نخستین بار به صورت جداگانه و به‌ترتیب در سال‌های 1925، 1928، 1940 و 1945 منتشر شده است.
در کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» از قواعدی سخن رفته است که به اعتقاد اسکاول شین با یادگیری و به‌کاربستن آنها می‌توان در بازی زندگی به پیروزی رسید و به موفقیت دست یافت. فلورانس اسکاول شین، که نویسنده‌ای با رویکرد مذهبی و متخصص در الهیات و معتقد به معنویت و نقش مثبت و تأثیرگذار آن در زندگی انسان است، در این کتاب نشان می‌دهد که قواعد اصلی موفقیت و پیروزی در زندگی قدمتی دیرینه دارند و در کتابهای «عهد عتیق» و «عهد جدید» نیز از این قواعد سخن رفته است.

مروری بر کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین»
کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» به ما می‌گوید که زندگی، برخلاف تصور خیلی‌ها، نه یک جنگ، بلکه یک بازی است و کسی می‌تواند در این بازی برنده شود که قواعد آن را بداند. فلورانس اسکاول شین سعی دارد، به زبانی ساده و شیرین و دلنشین و با آوردن حکایت‌ها و مثال‌های مختلف، این قواعد را به مخاطبانش آموزش دهد تا با رعایت و اجرای آنها به سعادت و خوشبختی و توفیق دست یابند. او در این کتاب بحث خود را به شیوه‌ای مطرح می‌کند که برای مخاطب ملموس و جذاب باشد. اسکاول شین معتقد است که برای دست‌یابی به موفقیت باید به موفقیت بیندیشیم و آن را در خیال خود به تصور درآوریم و از تلقین شکست و ناکامی به خودمان دوری کنیم، چون وقتی فکر و ذکرمان مدام پیِ شکست و ناکامی باشد، در زندگی واقعی نیز مدام شکست می‌خوریم، اما وقتی ذهن‌مان را روی موفقیت و رسیدن به آنچه که می‌خواهیم متمرکز کنیم آن را به دست می‌آوریم. «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» کتابی در آموزش مثبت‌اندیشی است. از جمله آموزه‌های مهم اسکاول شین در این کتاب این است که وقتی بیش از حد چیزی را در خیالمان به تصور درآوریم و به آن فکر کنیم، آن چیز وارد ضمیر نیمه‌هشیار ما می‌شود و سرانجام در واقعیت نیز برایمان اتفاق می‌افتد، پس بهتر است به چیزهای خوب و مثبت فکر کنیم. به اعتقاد اسکاول شین در درون هر انسانی یک هشیاری برتر و یک ذهن الهی هست که رؤیاها و آرزوها و آرمان‌های بزرگ از آن نشأت می‌گیرند و تقدیر راستین انسان همین رؤیاها و آرمان‌های بزرگ هستند که ذهن الهی درون انسان آنها را پدید می‌آورد و پرورش می‌دهد. پس انسان باید خواسته‌ها و اهداف بی‌اهمیت و بی‌ارزش را کنار نهد و تقدیر راستین خود را بیابد و آن را محقق کند، چرا که موفقیت انسان در گرو دنبال‌کردن همین تقدیر راستین است و در غیر این صورت جز شکست چیزی نصیب انسان نخواهد شد. اسکاول شین در این کتاب همچنین از قدرت و تأثیر کلام و نیز از نیروی شهود سخن می‌گوید.
در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «ذهن نیمه‌هشیار، غلام نیک امین انسان است. اما باید دقت کنیم تا دستورهای درست به آن بدهیم. همواره شنونده‌ای خاموش – ذهن نیمه‌هشیار آدمی – در کنار او ایستاده است.
هر کلام یا اندیشه‌ای بر ذهن نیمه‌هشیار اثر می‌گذارد؛ و با دقتی حیرت‌آور به عینیت درمی‌آید. درست مانند ضبط صدای خواننده‌ای بر صفحه حساس گرامافون که هر آوا و هر لحن و حتی سرفه یا مکث او نیز ضبط می‌شود. پس بیایید تا همه آن صفحه‌های کهنه نامطلوب و آن صفحه‌های زندگی را که دیگر میل نداریم نگه داریم، در ذهن نیمه‌هشیار خود بشکنیم و صفحه‌هایی زیبا و تازه بسازیم.
با صدایی رسا و محکم، و با اعتقادی راسخ این عبارت را تکرار کنید: "اکنون به یمن کلامی که بر زبان می‌آورم، هر صفحه غیرحقیقی را در ذهن نیمه‌هشیارم می‌شکنم و نابود می‌کنم. آنها زاییده خیالات بیهوده خودم هستند و درواقع وجود ندارند. اکنون به برکت خدایی که در دل من است، صفحات عالی و کامل خود را می‌سازم. صفحات سلامت و ثروت و محبت و بیان کامل نفس. این است عرصه زندگی و غایت بازی.»

درباره فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین (Florence Scovel Shinn)، متولد 1871 و درگذشته به سال 1940، نقاش و تصویرگر کتاب، متافیزیسی‌ین و سخنران امریکایی بود. اسکاول شین نویسنده کتابهایی در زمینه متافیزیک و نقش مثبت آموزه‌های معنوی، الهی و متافیزیکی در زندگی انسان بود. او در سال‌های میانی عمرش به فرقه «اندیشه نو» گرایش پیدا کرد و به این فرقه پیوست و در کتابهایش به تبلیغ و ترویج آموزه‌های این فرقه پرداخت. او همچنین مدرس علوم الهی بود و کلاس‌هایش در این زمینه طرفداران زیادی داشت، چرا که آموزه‌های الهی و معنوی را به زبانی ساده و شیرین و خودمانی بیان می‌کرد.

درباره ترجمه فارسی کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین»
از کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» چندین ترجمه فارسی موجود است. نشر پیکان این کتاب را با ترجمه گیتی خوشدل منتشر کرده است. گیتی خوشدل، متولد 1326 در تهران، شاعر و مترجم ایرانی و دارای لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران است. از دیگر ترجمه‌های او می‌توان به «هفت عادت مردان مؤثر»، «از دولت عشق»، «قانون شفا»، «سرگذشت یک یوگی» و «آزادی» نام برد.
از گیتی خوشدل چندین دفتر شعر نیز منتشر شده که بعضی از آنها عبارتند از: «با تو بازی می‌کردم ای آسمان»، «خانه هزار نیلوفر»، «چشم اقیانوس» و «معبد بنفش».
از ترجمه‌های دیگر کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» می‌توان به ترجمه مینا امیری، منتشرشده در نشر نیک ‌فرجام، ترجمه دکتر نسرین صابری، منتشرشده در انتشارات دنیای کتاب، ترجمه لیلا رحمتی در انتشارات گنج معرفت و ترجمه نشمیل مشتاق، منتشرشده در انتشارات نقش و نگار، اشاره کرد.

رتبه کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» در گودریدز: 3/72 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده