کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | زناشویی | دل شکستگی و دل شکستن
دل شکستگی و دل شکستن شابک: 9786227255386 64 صفحه 67 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 شکستگی شکستن جمعی از نویسندگان پریسا هاشمی طاهری علوم انسانی روانشناسی زناشویی

412,500 ریال 550,000 ریال

ناشر: هنوز

چاپ سوم

کتاب «دل‌شکستگی و دل شکستن» نوشته آلن دوباتن
جستارهایی برای زندگی
The school of life
کتاب «دل‌شکستگی و دل شکستن» نوشته آلن دوباتن از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی است که نویسنده می‌کوشد زندگی آسان را آموزش دهد. مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی با هدف تغییر دیدگاه مخاطب به زندگی تلاش می‌کند تا خواننده بتواند نگاه جذاب‌تری به زندگی داشته باشد. وقتی شکست می‌خوریم ناامیدی و ترس سراغمان می‌آید و گاهی خودزنی می‌کنیم و خود را مقصر می‌دانیم. بهتر است بدانید: عوامل بسیاری در شکست‌ها وجود دارند که افراد از آن بی‌اطلاع هستند. مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی بیشتر درباره روزمرگی و اتفاقاتی است که برای افراد در زندگی رخ می‌دهد و اکثریت با آن مواجه می‌شوند. کتاب «دل‌شکستگی و دل شکستن» نوشته آلن دوباتن برای افرادی که شکست عاطفی را تجربه کرده‌اند و علاقه‌مندان به کتاب‌های خودیاری مناسب است.
مروری بر کتاب «دل‌شکستگی و دل شکستن»
کتاب با نکاتی درباره دل‌شکستگی، واکنش‌های افراد، شناخت شکست همچنین با تأکید به امید در آینده پیش می‌رود.
فهرست کتاب عبارت است از: چرا تنهای‌مان می‌گذارند؟، طرد ناروا، روانشناسی همسر سابق ما، چرا آنها را انتخاب کردیم؟ نظریۀ دل‌بستگی و به هم خوردن رابطه، چگونه اجازه ندهیم شکنجه‌مان کنند؟ چه‌طور قطع رابطه کنیم؟، چه‌طور ممکن است بی‌آن‌که ما را ترک کنند قلب‌مان بشکند؟، مفهوم گسترده‌تر غم و اندوه ما، چرا بقا باید حافظۀ ضعیفی داشته باشیم؟ او منحصر‌به فرد نبود، تسلی‌بخش‌های دوستی، مزایای دل‌شکستگی.
در بخش از کتاب با عنوان «روان‌شناسی همسر سابق ما» می‌خوانیم:
بلافاصله بعد از به هم خوردن ارتباط، همۀ فکروذکر ما ناخواسته متوجه اتفاقات هفته‌ها یا ماه‌های آخر می‌شود تا بتوانیم پایان رابطه را توجیه کنیم. اما غالبا دلیل شکست ربطی به ما ندارد. شاید علت فروپاشی این رابطه در دوران کودکی او نهفته باشد یا در مسیر طولانی و عموما ناشناخته‌ای که تا رسیدن به بلوغ احساسی پیموده.
متأسفانه روش عشق‌ورزی انسان‌ها در دوران بزرگسالی از تجربیات آن‌ها از عشق‌ در نخستین دوران زندگی سرچشمه می‌گیرد و ظرفیت آن‌ها برای این‌که همراهی قانع و قابل‌اعتماد باشند برمی‌گردد به سال‌های ابتدایی زندگی و رابطۀ آن‌ها با پدرومادرشان. متأسفانه عده‌ای موقعی که وارد ارتباط می‌شوند با مشکلات روانی نا‌شناخته‌ای دست به گریبان‌اند. ظاهرا چیزی را می‌خواهند که در طولانی ‌مدت قادر به پذیرشش نیستند. زیرا احساسشان نا‌شناخته، تهدیدکننده و ناموجه است. بین آنچه افراد انتظار دارند و آنچه در حقیقت از لحاظ روانی توانایی پذیرشش را دارند تضاد وجود دارد.
درباره نویسنده کتاب «دل‌شکستگی و دل شکستن»
آلن دوباتن نویسنده و مجری تلویزیون است. او سال 1969 در زوریخ به دنیا آمد و اکنون ساکن بریتانیاست. دوباتن نویسنده‌ای است که نگاهش بیشتر به روزمرگی انسان‌ها و ارتباط آنها با یکدیگر است. او می‌کوشد در نوشته‌هایش با نگاهی فلسفی به روابط و روزمره انسان نگاه کند. دوباتن سال 2008 یکی از اعضای هیئت مؤسس سازمانی به نام مدرسه زندگی بود. سال 2015 آلن دوباتن جایزۀ «یاران شوپنهاور» را از جشنواره نویسندگان ملبورن دریافت کرده است. او سال 1993 کتاب «جستارهایی در باب عشق» را منتشر کرد که دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.
برخی کتاب‌های آلن دوباتن عبارتند از: «دین برای خداناباوران»، «جستارهایی در باب عشق»، «تسلی‌بخشی‌های فلسفه»، «هنر سیر و سفر»، «اضطراب منزلت»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «خوشی‌ها و مصایب کار»، «سِیر عشق» و..
درباره ترجمه فارسی کتاب «دل‌شکستگی و دل شکستن»
کتاب «دل‌شکستگی و دل شکستن» را پریسا هاشمی به فارسی ترجمه کرده است. نشر هنوز کتاب را برای دوستداران حوزۀ خودیاری چاپ و منتشر کرده است.
رتبه کتاب «دل‌شکستگی و دل شکستن» در گودریدز: 4.1 از 5

ادامه keyboard_arrow_down