کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | این صدای من است
این صدای من است شابک: 9786227044218 176 صفحه 190 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 صدای اگنس اوژ زهرا پاشازاده علوم انسانی روانشناسی موفقیت

487,500 ریال 650,000 ریال

ناشر: شمعدونی

چاپ یکم

کتاب «این صدای من است» نوشتۀ اگنس اوژ
کتابی دربارۀ قابلیت‌های صدا و نقش آن در افزایش اعتماد‌به‌نفس و رسیدن به احساس رضایت و موفقیت در زندگی. کتاب «این صدای من است: چگونه صدا به افزایش اعتماد‌به‌نفس کمک می‌کند»، با عنوان اصلی Vivre mieux avec sa voix، کتابی است که با ما از جادوی صدا و قدرت‌ها و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن در بهبود زندگی اجتماعی و شخصی و شغلی سخن می‌گوید.
بسیاری از ما با صدایمان مشکل داریم و از شنیدن صدای خود ناراضی هستیم و صدایمان را ضعفی در وجود خود احساس می‌کنیم که نمی‌گذارد در ارتباط با دیگران و زندگی اجتماعی و شغلی‌مان موفق باشیم. اما اگنس اوژ در کتاب «این صدای من است» بر آن است که به ما یاد بدهد چگونه با صدای خود آشتی کنیم تا تأثیر این آشتی و کشف قابلیت‌های صدای خود و پرورش این قابلیت‌ها و استفاده از آن‌ها را در وجوه گوناگون زندگی خودمان دریابیم و بتوانیم با کشف صدای واقعی خودمان و استفاده از آن، بر دیگران تأثیری مطلوب بگذاریم.
کتاب «این صدای من است» گوش دادن به صدای درون و شناخت این صدا را می‌آموزد و کمک می‌کند تا اگر از اختلال صوتی و نارسایی صدایمان در رنجیم، این اختلال و نارسایی را برطرف کنیم.
کتاب «این صدای من است» اما برای کسانی هم که مشخصاً به اختلالات صوتی دچار نیستند نیز حرفها برای گفتن دارد و به همۀ افراد کمک می‌کند که به صدای خود توجه کنند. این کتاب همچنین کتابی مناسب برای پرورش صدای کودکان است و راهکارهایی را به والدین و مربیان کودک یاد می‌دهد که ازطریق آن‌ها می‌توانند صدای کودکان را پرورش دهند و آن‌ها را از کودکی با قابلیت‌های صدایشان و استفاده از این قابلیت‌ها آشنا کنند.

مروری بر کتاب «این صدای من است»
اعتماد‌به‌نفس مشکلی شایع در میان آدمیان است. کتاب «این صدای من است» شامل راهکارهایی عملی برای غلبه بر این مشکل، از طریق نیروی صداست.
پیام اگنس اوژ در کتاب «این صدای من است» این است که کشف صدای درونی و واقعی خود و پذیرش این صدا و تقویت و پرورش آن راهی است به‌سوی رسیدن به احساس رضایت و خوشبختی و آزادی و رهایی در زندگی.
کتاب «این صدای من است» به ما می‌گوید برای اینکه بتوانیم افکار و احساساتمان را آزادانه در جمع و در ارتباط با دیگران بیان کنیم باید نیروهای نهفته در صدایمان را بشناسیم و این نیروها را آزاد کنیم.
در کتاب «این صدای من است» از ساختمان دستگاه صوتی سخن به میان می‌آید و از اینکه دستگاه صوتی انسان چه قابلیت‌های ارزنده‌ای به او می‌بخشد.
با خواندن کتاب «این صدای من است» می‌آموزیم که قضاوت‌های منفی دربارۀ صدای خود را کنار بگذاریم و با نگاهی همدلانه و مهرآمیز به صدای خود بنگریم و به قضاوت‌های منفی دیگران دربارۀ صدایمان هم وقعی ننهیم.
کتاب «این صدای من است» همچنین یادآور اهمیت پرورش صدای کودکان از طریق راهکارهایی مناسب سنّ آن‌هاست و این راهکارها را به والدین و مربیان کودک می‌آموزد.
اگنس اوژ در کتاب «این صدای من است»، ضمن طرح مباحث نظری جذاب و آموزنده دربارۀ کارکرد و قابلیت‌های صدا در وجوه مختلف زندگی انسان‌ها، روش‌هایی را آموزش می‌دهد که در عمل بتوانیم از مسیر صدایمان به احساس آزادی و رهایی و آرامش دست یابیم. او در این کتاب حکایت‌هایی واقعی از بیماران مختلفی نقل می‌کند که به خاطر اختلالات صوتی و مشکلاتی که برای صدایشان پیش آمده بوده به او رجوع کرده‌اند. اوژ با بیان تجربیات خود از مراجعین مختلفش و رَوَند درمان آن‌ها، یافته‌هایش در زمینۀ قابیلت‌های صدا و چگونگی پرورش این قابلیت‌ها را به‌صورتی ملموس‌ برای خواننده بیان می‌کند و نشان می‌دهد که چطور می‌توانیم از طریق کشف صدای واقعی خود به شناخت خویشتن دست یابیم و خود واقعی‌مان را پیدا کنیم و با بالا بردن اعتماد‌به‌نفس خود، بر ناتوانی‌هایمان غلبه کنیم و زندگی رضایتبخش‌تری داشته باشیم.
همچنین در کتاب «این صدای من است» از آواز خواندن به‌عنوان یکی از راهکارهای مهم برای رهاسازی قابلیت‌های صدا و استفاده از این قابلیت‌ها سخن رفته است.
کتاب «این صدای من است: چگونه صدا به افزایش اعتماد‌به‌نفس کمک می‌کند» با ترجمۀ زهرا پاشازاده در انتشارات شمعدونی منتشر شده است.

دربارۀ اگنس اوژ، نویسندۀ کتاب «این صدای من است»
اگنس اوژ (Agnès Augé) گفتاردرمان‌گر و متخصص اختلالات صوتی است. اوژ در حوزۀ روانشناسی و روان‌درمانگری نیز متخصص است و دورۀ دانشگاهی معتبری را در زمینۀ درمان رفتاری – شناختی در شهر لیون فرانسه گذرانده است.

ادامه keyboard_arrow_down