کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | گربه ی درون
گربه ی درون شابک: 9786002298157 108 صفحه 118 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 گربه درون ویلیام اس . باروز مهدی نوید علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

340,000 ریال 400,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ چهارم

گربه‌ی درون
ویلیام اس. باروز را بیشتر به عنوان یکی از نمایندگان شاخص نسل بیت می‌شناسند و با رمان «سور عریان» که از آثار مهم ادبیات نسل بیت است. باروز در کتاب «گربه‌ی درون» به دنیای گربه‌ها سفر کرده و در انواع گربه‌ها و حالات و رفتارشان دقیق شده و کشفیات خود از رازهای جهان گربه‌ها را روی دایره ریخته است؛ کشفیاتی که ماحصل تجربیات شخصی او و رابطه نزدیکش با گربه‌ها و کاوش درون و بیرون آنهاست. «گربه‌ی درون» همچنین مجموعه‌ای است از روایتهایی درباره پیوند انسان و گربه و پیشینه تاریخی این پیوند و نوع این پیوند و اُنس دیرینه انسان با گربه‌ها. در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «قراین حاکی است که گربه‌ها برای اولین‌بار در مصر اهلی شدند. مصریان غلات انبار می‌کردند، که باعث جذب جوندگان بود، که باعث جذب گربه‌ها بود. (چنین قراینی برای قوم مایا در دست نیست، هر چند شماری گربه وحشی بومی منطقه‌اند.) فکر نمی‌کنم صحیح باشد. مطمئناً این کل ماجرا نیست. گربه‌ها از ابتدا موش نمی‌گرفتند. خزها و مارها و سگ‌ها عاملی مؤثرترند در کنترل جوندگان. مسلم فرض می‌کنم که گربه‌ها در آغاز از نظر روحی همدم و دوست صمیمی بودند، و هرگز از این نقش دور نشده‌اند.
سگ‌ها از ابتدا نگهبان بودند. هنوز هم کارکرد عمده‌شان در مزرعه و روستاست، از نزدیک شدن هر چیزی خبر می‌دهند، در مقام شکارچی و نگهبان، و به همین دلیل است که از گربه‌ها نفرت دارند.»
«گربه‌ی درون» با ترجمه مهدی نوید در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: ویلیام اس. باروز (1997 – 1914)، نویسنده امریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده