کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | نظریه | نظریه جامعه شناسی
نظریه جامعه شناسی شابک: 9789641853886 1016 صفحه 1407 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 نظریه جامعه شناسی جورج ریتزر هوشنگ نایبی علوم انسانی جامعه شناسی نظریه

3,569,000 ریال 4,300,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ نهم

نظریه جامعه‌شناسی
کتابی جامع درباره جامعه‌شناسی، تاریخ پیدایش آن و نظریه‌ها و نظریه‌پردازان مطرح و مهم این عرصه، از دوران کلاسیک تا دوره‌های مدرن و متأخر. جورج ریتزر در کتاب «نظریه جامعه‌شناسی» هم به نظریه‌های اجتماعی کلاسیک نظر دارد و هم به نظریه‌های مدرن و پست‌مدرن و آنچه در اوایل قرن بیست و یکم در حوزه جامعه‌شناسی مطرح شده است. او در این کتاب پیدایش جامعه‌شناسی و نظریه‌های مربوط به جامعه و زندگی اجتماعی و سیر تحول این نظریه‌ها را در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی‌ و تاریخیِ پیدایش آنها مورد توجه قرار داده و به شرح تاریخ تحول علم جامعه‌شناسی پرداخته است. در این کتاب همچنین زندگیِ تعدادی از مهمترین نظریه‌پردازان عرصه جامعه‌شناسی شرح داده شده است. ریتزر در «نظریه جامعه‌شناسی» عرصه وسیعی را موضوع مطالعه قرار داده و نقشه راهی به دست داده است برای آشنایی با طیف گسترده‌ای از نظریه‌هایی که هر یک از زاویه‌ای به تشریح زندگی اجتماعی پرداخته‌اند. هدف ریتزر در این کتاب، چنانکه خود در پیشگفتار آن اشاره می‌کند، «ترکیب بحث نظریه‌پردازان کلاسیک اصلی (مارکس و وبر و دورکیم و زیمل) با مهم‌ترین نظریه‌ها و نظریه‌پردازان معاصر است.»
کتاب از چهار بخش و ضمیمه‌ای با عنوان «فرانظریه جامعه‌شناسی و طرح فرانظریه برای تحلیل نظریه جامعه‌شناسی» تشکیل شده است. عنوانهای فصلهای چهارگانه کتاب عبارتند از: «نظریه‌های کلاسیک جامعه‌شناسی»، «نظریه مدرن جامعه‌شناسی»، «تحولات تلفیقی متأخر در نظریه جامعه‌شناسی» و «از نظریه اجتماعی مدرن تا پست‌مدرن».
کتاب «نظریه جامعه‌شناسی» با ترجمه هوشنگ نایبی در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: جورج ریتزر (- 1940)، جامعه‌شناس امریکایی.
رتبه گودریدز: 3/98 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده