کتاب | علوم انسانی | مدیریت | عمومی | قدرت خلق کسب و کار نوپا
قدرت خلق کسب و کار نوپا شابک: 9786008593164 340 صفحه 380 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 قدرت نوپا اریک ریس فرخ بافنده علوم انسانی مدیریت عمومی

1,612,500 ریال 2,150,000 ریال

ناشر: پندار تابان

چاپ ششم

کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» نوشته «اریک ریس»
The lean startup
کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» نوشته «اریک ریس» در تاسیس کسب و کار تازه به شما یاری می‌رساند. آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چگونه استارتاپ جدید خود را مدیریت کنید؟ برای رسیدن به موفقیت آن چه اندیشه‌ای در سر دارید؟ «اریک ریس» در کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» با معرفی و شناساندن استارتاپ می‌کوشد خواننده را درمسیر موفقیت این شیوه کسب و کار یاری کند. ریس تلاش می‌کند که اصول مهم و کاربردی در زمینه کسب و کار های جدید را بیان کند. او کارآفرینی را هم نوعی مدیریت می‌داند که نیاز اساسی به دانستن بسیاری از موارد را دارد. به عقیده «اریک ریس» استفاده مداوم از تکنیک‌های استارتاپ ویران کننده هستند، چرا که اگر یک نوآوری به طور مرتب استفاده شود راهکارش را از دست می‌دهد. او در نظر دارد به خواننده بگوید زمانی در استارتاپ‌ها موفق می‌شود که بتواند مشکل مشتری را شناسایی کند. ریس با این شیوه بیان می‌کند که موفقیت را نمی‌توان ارائه ویژگی دانست، بلکه جستجویی برای راه‌حل مشکل اولین گام موفقیت است. در نیا کتاب‌های بسیاری درباره کارآفرینی نوشته شده است، اما اساس بیشتر آنها ستایش کارآفرینی است. به همین دلیل «قدرت خلق کسب و کار نوپا» خیلی زود جایگاه خود را بین علاقه‌مندان تثبیت کرده است. ریس درباره تجربه‌هایش می‌گوید: «آن زمان به خیال خودمان، داشتیم همه چیز را درست انجام می‌دادیم؛ ما محصولی عالی، تیمی درجه یک، تکنولوژی حیرت‌انگیز و ایده درست در زمان درست را داشتیم و واقعا داشتیم به کشف بزرگی می‌رسیدیم. ما به دنبال روشی بودیم تا دانشجویان بتوانند پروفایل‌های آنلاین برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات‌شان با کارفرما‌ها بسازند. ایده امیدوارکننده‌ای بود اما از همان روز اول محکوم به شکست بودیم، چون راه و رسم درست تبدیل کردن یک ایده به شرکتی بزرگ و موفق را بلد نبودیم!» ناگفته نماند: «قدرت خلق کسب و کار نوپا» در زمینه استارتاپ و کارآفرینی نوشته شده و برای افراد کارآفرین حوزه تکنولوژی مناسب و مفید است.
مروری بر کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا»
بیشتر کسب و کارهای تازه و استارتاپ‌ها به دنبال ساخت دنیایی جدید هستند. زیرا امکانات و گسترش فناوری در جهان زیرساخت‌های خوبی برای پیشرفت فراهم کرده‌اند. کتاب، می‌کوشد روش تازه‌ای را برای خواندن معرفی ‌کند. روشی که به نام «لین استارتاپ» معرفی می‌شود. کارآفرینی و نوآوری در قرن بیست و یکم اگرچه دارای امکانات خوبی است، اما در نظر داشته باشیم که گاهی تکلیف کارآفرین با کسب و کارش مشخص نیست و کارآفرین هر روز دچار چالش‌های جدید می‌شود. یا اینکه مسائلی در زمینه استارتاپ هنوز مشخص و روشن نیست و کارآفرین دچار سردرگمی می‌شود. بنابراین کتاب درباره موارد اصولی در کارآفرینی مسائلی را بیان می‌کند. نکته جالب توجه این است که «اریک ریس» از شکست‌هایی که در مسیر حرفه‌ای خود با آن مواجه شده اطلاعاتی برای خواننده بازگو می‌کند.
در بخشی از کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» آمده است: «در میان اصول استارت‌آپ ناب، این اصل‌ها دیده می‌شود: بهره‌گیری از دانش و خلاقیت افراد، کاهش اندازه‌ دسته، تولید به‌ هنگام، کنترل موجودی، و تسریع زمان چرخه. تفکر ناب، تفاوت بین فعالیت‌های ارزش‌ آفرین و اتلاف‌ کننده را به دنیا آموخت، و نشان داد که چطور از داشته‌های سازمان می‌توان محصول با کیفیتی ارائه کرد.»
درباره نویسنده کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا»
اریک ریس کارآفرین، استاد دانشگاه و نویسنده آمریکایی است. او در سال 1978 به دنیا آمد. ریس در دانشگاه «ییل» تحصیل کرد. او خالق روش لین استارتاپ است. اریک ریس در گذشته از طریق وبلاگ در این زمینه به کار آفرینان کمک می‌کرد. ریس اکنون در مورد شیوه اجرایی به استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ مشاوره می‌دهد. او تجربه‌های بسیاری در زمینه راه‌اندازی استارتاپ‌های موفق دارد. «اریک ریس» اکنون صاحب یک شرکت سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر است. او در کنار کتاب «قدرت خلق کسب وکار نوپا» کتاب دیگری هم با عنوان «راه استارتاپی» Startup Way در حوزه کسب و کار نوشته است.
درباره ترجمه فارسی کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا»
عنوان اصلی کتاب The lean startup نام دارد که در فارسی به «نوپای ناب» هم ترجمه ‌شده است. کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» با عنوان فرعی «اصول کلیدی راه‌اندازی استارتاپ‌های موفق در دنیای پیش‌بینی‌ناپذیر امروزی» توسط «فرخ بافنده» به فارسی برگردانده شده است. چاپ و نشر ترجمه «بافنده» به عهده انتشارات پندار تابان بوده است.
ترجمه دیگری هم با عنوان «نوپای ناب» توسط مرکز کارآفرینی ستکا به فارسی برگردانده شده است.
رتبه کتاب «قدرت خلق کسب و کار نوپا» در گودریدز: 4.1 از 5

ادامه keyboard_arrow_down