کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | خودت را به فنا نده
خودت را به فنا نده شابک: 9786004611664 136 صفحه 138 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1250 خودت گری جان بیشاب حسین گازر علوم انسانی روانشناسی خودیاری

525,000 ریال 750,000 ریال

ناشر: کوله پشتی

چاپ هشتاد و یکم

کتاب «خودت را به فنا نده» نوشته «گری جان بیشاپ»
کمتر فکر کن و دل به زندگی بده
کتاب «خودت را به فنا نده» نوشته «گری جان بیشاپ» درباره چگونه انگیزه داشتن برای زندگی است. گری جان بیشاپ درکتابش نظرهای شخصی‌ خود را درباره جسارت داشتن، اختیار داشتن و بهتر زندگی کردن را برای خواننده بازگو می‌کند. آیا می‌توانیم از فکر و خیال‌های بیهوده دست برداریم؟ به نظر کار مشکلی است که فقط به زندگی بپردازیم و فکرها و خیال‌ها را از خودمان دور کنیم. سخت است، فکرهای منفی را تغییر دهیم و به جای آن برای رسیدن به موفقیت و آرزوهایمان تلاش کنیم. جان بیشاپ در «خودت را به فنا نده» به شعارهای زیبا نمی‌پردازد، بلکه برای یک زندگی آرامش بخش تجربه‌هایش را بیان می‌کند. نکته‌هایی که برای بهبود کیفیت زندگی لازم و ضروری هستند. بیان احساسات و نگاه هوشیار به زندگی روزمره از دیگر موارد بیان شده در کتاب هستند. روش‌های «بیشاپ» در کتاب، بسیار ساده هستند که برای عموم افراد مناسب‌اند. «خودت را به فنا نده» با زبانی ساده و روان برای مخاطبان نوشته شده است. جان بیشاپ آنچه را که خودش در مدت زندگی تجربه کرده و فکر می‌کند برای زندگی نرمال لازم است؛ در کتاب بازگو می‌کند. تمرین‌ها و پیشنهادهای بیشاپ که در کتاب آورده شده است، قبلا توسط خود او امتحان و اثبات شده‌اند. ناگفته نماند: کتاب «خودت را به فنا نده» یکی از کتاب‌های پرفروش‌ در حوزه توسعه فردی شناخته شده است. نیویورک تایمز هم کتاب را در رده پرفروش‌ها دسته بندی کرده است.
مروری بر کتاب «خودت را به فنا نده»
کتاب «خودت را به فنا نده» دارای 9 فصل است. در نگاه کلی کتاب از 7 ستون تشکیل شده است که عبارت‌های تأکیدی در آن قرار دارند. در هر فصل از کتاب نویسنده با زبانی صریح چاره‌ای برای مشکلات در نظر دارد. هر فصل کتاب در ادامه بخش دیگر مانند مسیری پیوسته خواننده را راهنمایی و یاری می‌کند. بیشاپ در کتابش راهکارهای بسیاری برای مثبت اندیشی در نظر گرفته است. خواننده می‌تواند هر یک را امتحان کند و هر کدام که به نوع زندگی‌اش نزدیک بود را به کار گیرد. بعضی از واقعیت‌های زندگی که دردناک هستند هم به طور صریح در کتاب بیان می‌شوند. در واقع کتاب مثال‌هایی آورده که، حاشیه نمی‌رود و به طور یکراست به موضوعات اصلی اشاره می‌کند تا خواننده گیج نشود. برای نمونه می‌گوید: «بگذار همه چیز را از جای درستش شروع کنم. در طی روز دو نوع گفتگو ذهن شما را با خود درگیر می‌کند: صحبت کردن با دیگران و گفتگو با خودتان.» یا چنین بیان کرده: «درون‌گرا باشی یا برون‌گرا، خلاق باشی و یا مصرف‌گرا، در هر صورت مدت زمان زیادی را صرف گفتگو با خودت می‌کنی!»
راهکارهای بسیار در کتاب هم قدرت انتخاب خوبی به شخص می‌دهند. طوریکه می‌تواند چندتایی از آن‌ها را امتحان کند و مناسبترین را برگزیند. همانطور که در عنوان کتاب نوشته شده بیشاب در کتاب تلاش می‌کند که مردم کمتر به خیال‌های منفی اهمیت بدهند و بیشتر زندگی کنند. او از خواننده می‌خواهد برای رسیدن به موفقیت‌های در ذهنش، پس از فکر کردن دست به عمل بزند.
در جمله‌ دیگری از کتاب بیشاپ نوشته است: «اگر احساسات متأثر از تفکر باشد، پس می‌توان با کنترل دقیق افکار دیگران، یا با تغییر خودگویی‌های ذهنی که خالق احساسات هستند، احساسات افراد را تحت تسلط درآورد.»

درباره نویسنده کتاب «خودت را به فنا نده»
«گری جان بیشاپ» سخنران انگیزشی و متخصص علوم خودپروری است. او درگلاسکوی اسکاتلند به دنیا آمد. بیشاپ در سال 1997 به آمریکا رفت و مطالعاتش را در هستی شناسی و پدیده شناسی پی گرفت. پس از آن «گری جان بیشاپ» به عنوان مدیر برنامه اصلی در یکی از شرکت‌های مهم که فعالیتش در همین زمینه بود، مشغول کار شد. پس از مطالعه فیلسوفان و اندیشمندانی چون «سقراط»، «مارتین هایدگر»، «هانس گئورگ گادمر» و «سنکا» بیشاپ فلسفه شخصی خود را با نام «فلسفه محلی» به مردم معرفی کرد. برگزاری سمینار‌های آموزشی و کارگاه‌های در این حوزه از کارهای دیگر گری جان بیشاپ است. کتاب «خودت را به فنا نده» درسال 2016 منتشر شد و خیلی زود بین مردم شهرت بسیاری پیدا کرد.

درباره ترجمه فارسی کتاب «خودت را به فنا نده»
کتاب «خودت را به فنا نده» با عنوان فرعی «کمتر فکر کن و دل به زندگی بده» در ایران منتشر شده است. کتاب «خودت را به فنا نده» را «فرشته ابراهیمی» در سال 1398 به فارسی ترجمه کرده است. ترجمه 128 صفحه‌ای، ابراهیمی توسط انتشارت یوشیتا منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان است. ترجمه دیگری هم توسط «حسین گازر» در 77 صفحه، از انتشارات کوله پشتی منتشر شده است.

رتبه کتاب «خودت را به فنا نده» در گودریدز: 3.88 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده