کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | شش الگو تفکر
شش الگو تفکر شابک: 9786001198786 112 صفحه 134 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 400 الگو تفکر ادوارد دوبونو مرجان مهدی پور علوم انسانی روانشناسی عمومی

320,000 ریال 400,000 ریال

ناشر: قطره

چاپ نهم

شش الگو برای تفکر درباره‌ اطلاعات

آیا تا کنون فکر کرده‌اید که چرا وقتی همزمان چند کار انجام می‌دهیم، موفقیت کمتری کسب می‌کنیم؟ برای بسیاری از ما پیش آمده که چندین کار را با هم شروع می‌کنیم اما در نهایت بعضی از آنها یا کامل نمی‌شود یا موفقیتی نسبی دارند که مورد نظرما نبوده است! یا در بسیاری موارد از موضوعی به قدری اطلاعات به دست می‌آوریم که طبقه‌بندی آن برایمان دشوار می‌شود! این اتفاق به دلیل این است که وقتی ذهن ما مشغول چند کار می‌شود حجم زیادی اطلاعات دریافت می‌کند، پس سردرگم و گیج می‌شود. به همین علت نیاز به طبقه بندی اطلاعات و کار حس می‌شود. با توجه به دوران ارتباطات و نیاز به سرعت برای دانستن، کتاب «شش الگو برای تفکر درباره اطلاعات» شیوه برخورد با اطلاعات را با بیانی ساده بازگو می‌کند تا با اطلاعاتی که به دست می‌آوریم به شیوه‌ای دیگر نگاه کنیم.
در بخشی از کتاب آمده است:
«تصور کنید که در خیابان به سوی مغازه سوپرمارکت می‌روید تا برای صبحانه‌تان نان بگیرید، این هدف مشخص شماست. چشمتان به پوستری می‌خورد که به صورت سر و ته به دیوار نصب شده است.این منظره نگاه شما را به سوی خود می‌کشاند. دوست دارید بدانید که آیا این کار از روی بی توجهی بوده است یا عمداً چنین کرده‌اند تا توجه دیگران را به سوی آن جلب کنند همان طور که توجه شما هم به آن جلب شد.» کتاب «شش الگو برای تفکر درباره‌ اطلاعا»ت توسط «مرجان مهدی‌پور» به فارسی برگردانده شده است.

درباره نویسنده: ادوار دو بونو ( 1933 ) پزشک و نویسنده اهل مالت، صاحب اثر «چگونه ذهن زیبایی داشته باشیم»
رتبه گودریدز: 4از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم