کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | تعطیلات بی دغدغه
تعطیلات بی دغدغه شابک: 9786002533562 168 صفحه 183 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 تعطیلات دغدغه دیوید سداریس میلاد زکریا علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

562,500 ریال 750,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ دوم

کتاب تعطیلات بی‌دغدغه، اثری است از دیوید سداریس، که در سال 1997 منتشر شد. او بیش از هر چیز، شهرتش را مدیون داستان‌های کوتاه از زندگی‌ شخصی‌ خود می‌باشد. آثار سداریس دارای طنزی پرکشش است و محبوبیتش به دلیل نگاه دقیق و ریزبین او به مسائل اجتماعی است. او به اوضاع زندگی طبقه متوسط می‌پردازد، تعطیلات بی‌دغدغه بسیار جذاب و سرگرم کننده بوده، و دربردارنده‌ی داستان‌ها و اتفاق‌های جالبی است که در تعطیلات برایش رخ داده‌اند. داستان چشم و هم‌چشمی دو خانواده برای اثبات برتری خود به دیگری؛ چالش توضیح موضوع «خرگوش عید پاک» برای فرانسوی‌ها؛ ماجرای گیر افتادن در برف و کولاک؛ آیین عجیب و غریب جشن گرفتن کریسمس در کشورهای مختلف؛ ماجرای جشن هالووین در خانه‌ی یک متخصص پزشکی قانونی و سایر رویدادهای خنده دار و هیجان‌انگیز.

در بخشی از خاطرات سانتالند می‌خوانید:
در کافی‌شاپ نشسته بودم و آگهی‌های استخدام را مرور می‌کردم که این به چشمم خورد: «می‌سیز شعبه هرالد اسکوئر، بزرگ‌ترین فروشگاه دنیا، فرصتی طلایی برای آدم‌های معاشرتی و سرزنده از هر شکل و اندازه که دنبال چیزی بیش از شغلی موقت هستند: کار در لباس یک وروجک در سانتالند می‌سیز به معنی حضور در مرکز هیجان است...»
دور آگهی را خط کشیدم، و بعد، از فکرش با صدای بلند خندیدم. مردی که کنارم نشسته بود روی چهارپایه‌اش به سمت من برگشت که ببیند نکند خل و چل باشم. من بی‌صدا به خندیدن ادامه دادم. دیروز برای کار در اداره پست تقاضا دادم. برای تعطیلات کریسمس آتی کمک راننده استخدام می‌کردند و من سرشار از امید به اداره مرکزی‌شان رفتم. همراه با سیصد مرد و زن دیگر امیدم به یأس بدل شد. در مصاحبه‌ای کوتاه از من پرسیدند چرا می‌خواهم برای اداره پست کار کنم و من جواب دادم به این دلیل می‌خواهم برای اداره پست کار کنم که از یونیفرم‌های قهوه‌ای‌شان خوشم می‌آید. انتظار داشتند چه بگویم؟

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم