کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | رهایی از محرومیت های هیجانی دوران کودکی
رهایی از محرومیت های هیجانی دوران کودکی شابک: 9786229952726 300 صفحه 299 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 600 رهایی محرومیت هیجانی دوران کودکی لینزی گیبسون زهرا اندوز حسن حمید پور علوم انسانی روانشناسی خودیاری

735,000 ریال 980,000 ریال

ناشر: نشر اسبار

چاپ ششم

کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» نوشتۀ لینزی گیبسون
راهنمایی برای رفع بحران‌ها و مشکلات ارتباطی و عاطفی‌ای که ریشه در کمبودهای عاطفی دوران کودکی دارند. کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی»، با عنوان اصلی Adult Children of Emotionally Immature Parents: How to Heal from Distant, Rejecting, Or Self-Involved Parents، کتابی‌ست در حوزه خودیاری که در آن به بحران‌هایی پرداخته شده که خاستگاهشان والدینِ به‌لحاظ هیجانی ناپخته‌ای‌ست که درک و تجربه‌ای از بلوغ هیجانی ندارند.
لینزی گیبسون در کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی، ضمن توضیح و معرفی محرومیت هیجانی دوران کودکی و ماهیت و نیز عواقب آن و آنچه باعث چنین محرومیتی می‌شود و نقل داستان‌هایی از افراد مختلفی که محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی در بزرگسالی آن‌ها را دچار بحران کرده، راهکارهایی ارائه می‌دهد که کسانی که دچار مشکلات ناشی از محرومیت‌های هیجانی‌ دوران کودکی‌اند به‌کمک آن‌ها بتوانند خود واقعی‌شان را بهتر بشناسند و روابطشان را بهبود بخشند و با نگرشی درست به ریشه و عوامل و ماهیت بحرانی که با آن درگیرند بر این بحران غلبه کنند.
نیل واتسون، استاد ممتاز روان‌شناسی بالینی دانشکده ویلیام، کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» را یک «راهنمای خودیاری به‌منظور رهایی از شر اضطراب، افسردگی و مشکلات بین فردی» توصیف می‌کند.
همچنین رونالد فردریک، روان‌شناس و نویسنده کتاب «زندگی دلخواه»، درباره کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» می‌گوید: «لینزی گیبسون با نوشتن رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی، راهنمایی مشفقانه و ارزشمند در اختیار افرادی قرار می‌دهد که به‌دنبال درک و غلبه بر آثار دیرپای زندگی با خانواده‌ای هستند که بار و مشقت هیجانی فراوانی به آن‌ها تحمیل کرده‌اند. در این کتاب به راهبردهای ساده و در عین حال ارزشمندی دست خواهید یافت که با به‌کارگیری آن‌ها، الگوهای مزمن و دیرپای ناسالم روابط خود را می‌شکنید و با خویشتن واقعی‌تان ارتباط صادقانه‌تری برقرار می‌کنید و در نهایت به همان فردی تبدیل می‌شوید که همیشه در جست‌وجوی آن بوده‌اید.»
متن اصلی کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» اولین بار در سال 2015 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی»
کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» از معضل فقدان صمیمیت هیجانی در رابطه با دیگران و ریشۀ این معضل سخن می‌گوید و همچنین به آن‌ها که دچار چنین معضل روان‌شناختی‌ای هستند می‌آموزد که چطور خود را درمان کنند و روابط بین فردی خود را، که بر اثر محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی دچار آسیب شده است، بهبود بخشند.
لینزی گیبسون در کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» نشان می‌دهد که چطور بی‌توجهی والدین به احساسات کودکان، آن‌ها را در بزرگسالی دچار مشکلاتی جدی در برقراری رابطۀ عاطفی و صمیمانۀ درست با دیگران می‌کند.
کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» از والدینی می‌گوید که عشق و محبت و صمیمیت و مراقبت کافی نثار فرزندان خود نمی‌کنند و از فرزندانی که، به‌دلیل محرومیت از عشق و توجه والدین خود، در بزرگسالی دچار بحران‌های عاطفی و شکست در روابطشان می‌شوند و یا با زودرنجی و حساسیت بیش از حد و توقعات غیرمنطقی و نامعقول، دیگران را از خود می‌رانند و یا با زیاده‌روی در محبت به دیگران به خود آسیب می‌زنند.
در کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» همچنین با انواع ناپختگی‌های هیجانیِ والدین آشنا می‌شویم. لینزی گیبسون در این کتاب برآن است که کسانی را که دچار معضلات ناشی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی هستند به درک درستی از دلیل این محرومیت برساند و به آن‌ها کمک کند که دلیل بی‌توجهی والدین‌‌شان به احساسات آن‌ها در دوران کودکی را درک کنند و این‌گونه با مسئلۀ خود بهتر کنار بیایند.
کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» سعی دارد افرادی را که در بزرگسالی دچار بحران‌های برآمده از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی هستند با خود واقعی‌شان آشنا کند.
در این کتاب داستان‌هایی نیز از کسانی نقل شده که در کودکی دچار انواع محرومیت‌های هیجانی بوده‌اند. این داستان‌ها خواننده را به‌صورتی ملموس‌تر با مباحثی که در کتاب از آن‌ها سخن رفته است آشنا می‌کند و درک روشن‌تری از موضوعات مطرح در کتاب به دست می‌دهد.
کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» از مقدمه، ده فصل و مؤخره تشکیل شده است.
فصل‌های دهگانۀ کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» عبارتند از: «والدین ناپخته و نابالغ هیجانی چگونه زندگی کودکان خود را تحت تأثیر قرار می‌دهند»، «شناسایی والدین نابالغ هیجانی»، «رابطه با والدین نابالغ هیجانی چگونه است»، «چهار گروه والدین نابالغ هیجانی»، «شیوه‌های متفاوت واکنش کودکان به والدین نابالغ هیجانی»، «ویژگی‌های افراد درون‌ساز»، «فرسودگی و بیدارشدن از خواب غفلت»، «چگونه در دام والدین نابالغ هیجانی نیفتیم»، «زندگی بدون نقش‌ها و خیال‌پردازی‌ها» و «چگونگی شناسایی افراد بالغ هیجانی».

درباره لینزی گیبسون، نویسنده کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی»
لینزی سی. گیبسون (Lindsay C. Gibson) روان‌شناس بالینی و متخصص روان‌درمانی انفرادی است. گیبسون دارای فوق لیسانس از دانشگاه میشیگان و دکترا از دانشگاه ویرجینیا است. حوزه کاری او در روان‌درمانی، درمان بزرگسالانی‌ست که به‌لحاظ روانی از والدین نابالغ هیجانی خود آسیب دیده‌اند. بسیاری از مطالبی هم که گیبسون در نشریات می‌نویسد به همین موضوع اختصاص دارد.

درباره ترجمۀ فارسی کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی»
کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» با ترجمۀ زهرا اندوز و حسن حمیدپور، همراه پیشگفتاری بر ترجمۀ فارسی کتاب، در نشر اسبار منتشر شده است.
دکتر زهرا اندوز، متولد 1354، و دکتر حسن حمیدپور، متولد 1355، روان‌شناس و مترجم آثاری در حوزه روان‌شناسی‌اند. از دیگر ترجمه‌های مشترک آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «تکنیک‌های شناخت‌درمانی»، «زوج‌درمانی» و «رهایی از افکار وسواسی» اشاره کرد.

رتبۀ کتاب «رهایی از محرومیت‌های هیجانی دوران کودکی» در گودریدز: 4.39 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم