کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | جامعه شناسی اقتصادی | طبقه و کار در ایران
طبقه و کار در ایران شابک: 9789644162763 376 صفحه 404 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 طبقه ایران سهراب بهداد فرهاد نعمانی محمود متحد علوم انسانی جامعه شناسی جامعه شناسی اقتصادی

176,000 ریال 220,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ دوم

طبقه و کار در ایران
پژوهشی در ساختارهای طبقاتی و دگرگونی ماهیت طبقاتی نیروی کار در ایران، طی سه دهه پنجاه، شصت و هفتاد خورشیدی، بر اساس داده‌های نتایج سرشماری نفوس و مسکن در این سه دهه. سهراب بهداد و فرهاد نعمانی، اقتصاددانانِ ایرانی ساکن آمریکا و فرانسه، در کتاب طبقه و کار در ایران تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه ایران را در سالهای منتهی به انقلاب و دوره بعد از انقلاب بررسی کرده‌اند تا از خلال این بررسی تصویری از دگرگونی ماهیت طبقاتی نیروی کار در ایرانِ سالهای پس از انقلاب به دست دهند. آنها در این کتاب دو رویکرد اقتصادی متفاوت در سالهای بعد از انقلاب و تأثیر هر یک از این دو رویکرد بر ماهیت طبقاتی نیروی کار در ایران را بررسی می‌کنند. رویکرد نخست که مربوط به دهه اول بعد از انقلاب است، مبتنی بر توقف انباشت سرمایه و سلب مالکیت از سرمایه‌دارانی است که وابسته و سرمایه‌شان نامشروع تلقی می‌شود. دوره دوم مربوط به دوره‌ پس از جنگ است که انباشت سرمایه از سر گرفته می‌شود و حرکت به سمت احیاء سرمایه‌داری صورت می‌گیرد.
کتاب شامل ده بخش، یک مؤخره و یک بخش پیوست است. عنوانهای هر یک از بخش‌های کتاب عبارتند از: «طبقه و انقلاب»، «چارچوبی نظری برای تحلیل طبقات اجتماعی»، «بحران اقتصادی پساانقلابی»، «رشد جمعیت و عرضه کار»، «انقلاب و آرایش مجدد طبقات»، «حاشیه‌ای شدن کار زنان»، «شیوه‌های تولید و طبقات»، «طبقات و امکانات نابرابر زندگی» و «انقلاب و کار».
کتاب طبقه و کار در ایران با ترجمه محمود متحد در انتشارات آگاه منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 09/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم