کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | پسا مدرنیسم در بوته نقد
پسا مدرنیسم در بوته نقد شابک: 9789644160448 182 صفحه 221 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 330 مدرنیسم بوته خسرو پارسا علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

448,000 ریال 560,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ هفتم

پسامدرنیسم در بوته نقد
طرفداران پسامدرنیسم در هنر و ادبیات و اندیشه کم نیستند، اما این نگرش منتقدان سرسخت هم کم ندارد؛ منتقدانی که از جمله انتقادهایشان به پسامدرنیسم، رواجِ نسبی‌گرایی افراطی، نفی تاریخ‌نگری و میدان دادن به سطحی‌اندیشی، خردگریزی و رویکردهای تفننی و غیر جدی در مواجهه با پدیده‌ها است و سوق دادن جوامع به جانب باورها و گرایش‌های پیشامدرن. کتاب پسامدرنیسم در بوته نقد منتخبی است از نقدهایی که به پسامدرنیسم وارد شده است. این کتاب که با گزینش و ویرایش خسرو پارسا منتشر شده، شامل هشت مقاله و مصاحبه در نقد پسامدرنیسم است که توسط مترجمان مختلف حوزه اندیشه به فارسی برگردانده و در این کتاب گردآوری شده‌اند.
کتاب با مقدمه‌ مفصل خسروپارسا همراه است. در این مقدمه خطوط اصلی انتقاداتی که به تفکر پسا‌مدرن وارد می‌شود ترسیم و نیز ضرورت گردآوری چنین کتابی از جانب گردآورنده آن توضیح داده شده است.
هشت مقاله‌ و مصاحبه‌ای که در این کتاب می‌خوانید عبارتند از: «دستور کار پسامدرن چیست؟» نوشته الن میک سینز وود، ترجمه پرویز صداقت، «خاستگاه پسامدرنیست‌ها» نوشته تری ایگلتون، ترجمه پرویز بابایی، «مارکسیسم و پسامدرنیسم» نوشته فردریک جیمسون، ترجمه احمد تدین، «زبان، تاریخ و مبارزه‌ی طبقاتی» نوشته دیوید مک نالی، ترجمه پرویز صداقت، «سیاست مطالعات فرهنگی» نوشته فرانسیس مولهرن، ترجمه پرویز بابایی، «فرهنگ، ملی‌گرایی و نقش روشنفکران» مصاحبه با اعجاز احمد، ترجمه فیروزه مهاجر، «مارکس و محیط زیست» نوشته جان بلامی فاستر، ترجمه محمود متحد و «قرن هابسبام» نوشته جاستین روزنبرگ، ترجمه احمد شایگان.
پسامدرنیسم در بوته نقد در انتشارات آگاه منتشر شده است.
درباره گردآورنده: خسرو پارسا (- 1315)، مترجم و پزشک ایرانی.

ادامه keyboard_arrow_down