کتاب | علوم انسانی | اقتصاد | نظریه | مطالعات توسعه
مطالعات توسعه شابک: 9789643292515 358 صفحه 423 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 مطالعات توسعه جفری هینز رضا شیرزادی جواد قبادی علوم انسانی اقتصاد نظریه

160,000 ریال 200,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ دوم

مطالعات توسعه
مطالعه درباره توسعه و بررسی علل فقر و توسعه‌نیافتگی موضوعی است که به ویژه پس از جنگ جهانی دوم مورد توجه پژوهشگران و نظریه‌پردازان قرار گرفت و به عنوان دانشی نظری جدی گرفته شد. جفری هِینز در کتاب مطالعات توسعه ، با نگاهی تاریخی و مفهومی، به توسعه و مفهوم آن پرداخته و ارتباط توسعه را با مفاهیم دیگری نظیر محیط زیست، سیاست، اقتصاد، جنسیت، دین و ... مورد بررسی قرار داده و از مسائل و موضوعاتی سخن گفته است که بر کشورهای در حال توسعه تأثیر می‌گذارند. تأکید هینز در این کتاب، چنانکه او خود در پیشگفتارِ آن توضیح می‌دهد، بر«پیدایی و تثبیت نظریه‌ی توسعه و بررسی آن دسته از عوامل داخلی و خارجی است که توسعه را در مناطق فقیرتر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهند.»
هدف این کتاب اگرچه به گفته هینز دانشجویان مطالعات توسعه است اما او کتاب را به گونه‌ای نوشته که مخاطبان عادیِ علاقه‌مند به این حوزه هم بتوانند راحت آن را بخوانند. هینز در این باره در پیشگفتار کتاب می‌نویسد: «کتاب حاضر نه تنها می‌خواهد برای دانشجویان مطالعات توسعه جذاب باشد، بلکه می‌خواهد برای همه‌ی کسانی که علاقه‌مند به سیاست، اقتصاد و جامعه‌شناسی جهان در حال توسعه هستند نیز گیرایی داشته باشد.»
کتاب شامل یک پیشگفتار و نُه بخش است با عنوانهای: «توسعه چیست؟»، «تاریخچه‌ی توسعه»، «جهانی شدن»، «اقتصاد سیاسی توسعه»، «سیاست‌های توسعه»، «دین و توسعه»، «محیط زیست طبیعی»، «حقوق بشر و جنسیت» و «توسعه در قرن بیست و یکم: موضوعات و رهیافت‌های جدید».
مطالعات توسعه با ترجمه رضا شیرزادی و جواد قبادی و مقدمه رضا شیرزادی در نشر آگه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down