کتاب | میم و آن دیگران
میم و آن دیگران شابک: 9786002290854 168 صفحه 189 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 دیگران محمود دولت آبادی

612,000 ریال 720,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ نهم

میم وَ آنِ دیگران
جُستارهایی از محمود دولت‌آبادی درباره عده‌ای از شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری ایران و جهان. دولت‌آبادی در جُستارهایی که در کتاب میم وَ آنِ دیگران گرد‌آمده‌اند از گروهی از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی و هنریِ پیش از خود، همنسل خود و جوان‌تر از خود سخن می‌گوید، از ویژگی کار آنها و اهمیت‌ و جایگاهشان می‌نویسد و در مواردی از خاطراتی که با آنها دارد و تصویرهایی که از آنها در ذهن او مانده است یاد می‌کند.
میم وَ آنِ دیگران از پیش‌نوشت و بیست و سه جُستار تشکیل شده است. محمدعلی جمالزاده، جلال آل‌احمد، سیمین دانشور، مهدی اخوان‌ثالث، احمد شاملو، محمدعلی سپانلو، جواد مجابی، علی‌اشرف درویشیان، سهراب شهیدثالث، پیتر هانتکه، آرتور میلر، عبدالحسین نوشین، بهرام بیضایی، اکبر رادی، هوشنگ گلشیری، رضا براهنی، ناصر تقوایی، محمدرضا لطفی، سارا دولت‌آبادی، محمدحسین ماهر، فریدون آدمیت و جیمز جویس شخصیت‌هایی هستند که دولت‌آبادی در جستارهای این کتاب از آنها نوشته است.
آنچه می‌خوانید سرآغاز جُستاری از این کتاب است که دولت‌آبادی آن را درباره احمد شاملو نوشته است: «اندیشیده‌ام، و شاید نیز گفته باشم: انسان زندگی می‌کند مگر مرگ را از یاد ببرد – یا دستِ کم از آن فاصله بگیرد – و کار می‌کند مگر به زندگیِ خود معنایی ببخشد. و شگفتا هم در آن پیکار عاشقانه و رنج‌بار زندگانی است که آدمی گام در گام به مرگ نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود تا به مرگ، تا یکی شدن با آن، با مطلق محض خود.»
کتاب میم وَ آنِ دیگران را نشر چشمه منتشر کرده است.
درباره نویسنده: محمود دولت‌آبادی (- 1319)، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس و بازیگر تئاتر و سینما.
رتبه گودریدز: 3/19 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down