کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | نقشه هایت را بسوزان
نقشه هایت را بسوزان شابک: 9789644483738 244 صفحه 287 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 نقشه هایت بسوزان رابین جوی لف مژده دقیقی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

760,000 ریال 950,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ سوم

نقشه‌هایت را بسوزان
منتخبی از بهترین داستانهای کوتاه انگلیسی‌زبان که در فاصله سالهای 2002 تا 2007 در نشریات آمریکایی و کانادایی منتشر شده‌اند. در کتاب نقشه‌هایت را بسوزان با تصویری متنوع و چندوجهی از داستان کوتاه جهان انگلیسی‌زبان در سالهای آغازین قرن بیست و یکم میلادی مواجهیم. مهاجرت، فقر، حاشیه‌نشینی، فقدان و گم‌کردگی، زندگی اقلیت‌های نژادی، جنگ و وحشت از جمله مضامینی است که در داستانهای این مجموعه به آنها پرداخته شده است. کتاب شامل نُه داستان است که عبارتند از: «دریاچه بهشت» نوشته جِس رُو، «نقشه‌هایت را بسوزان» نوشته رابین جُوی لِف، «خواب هاروی» نوشته استیون کینگ، «بوهِمی‌ها» نوشته جرج ساندرز، «شمنگوا» نوشته لوئیز اِردریچ، «کمین» نوشته دانا تَرت، «قاضی شیوا رام مورتی» نوشته ریشی ریدی، «دخترخاله‌ها» نوشته جویس کَرول اوتس و «پسری در ساکیتوس» نوشته بروس مک‌آلیستر.
مجموعه داستان نقشه‌هایت را بسوزان به انتخاب و ترجمه مژده دقیقی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. کتاب با مقدمه‌ای از مژده دقیقی همراه است که در آن به معرفی مختصر داستانهای این مجموعه و نویسندگان هر یک از این داستانها پرداخته شده است. مترجم در بخشی از این مقدمه دربارة انگیزة خود از گردآوری و ترجمه این داستانها می‌نویسد: «امروز در ادبیات داستانی ما، داستان کوتاه شانه به شانه رمان و در بسیاری موارد پیشاپیش آن حرکت می‌کند. اگر در میان آثار داستانی معاصر به ندرت به رمان‌های ناب و کامل برمی‌خوریم، ولی تعداد داستان‌های کوتاه درخشان کم نیست. ترجمه و انتشار داستان‌های کوتاه امروز جهان می‌تواند نمونه‌هایی از سلیقه‌ها و نگاه‌های فعلی را در عرصه داستان کوتاه به دست دهد و افق دید نویسندگان و خوانندگان را گسترده‌تر کند.»

ادامه keyboard_arrow_down