کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکای لاتین | قهرمانان و گورها
قهرمانان و گورها شابک: 9789644482687 600 صفحه 666 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 قهرمانان گورها ارنستو ساباتو مصطفی مفیدی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکای لاتین

1,912,500 ریال 2,250,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ پنجم

قهرمانان و گورها
داستان دختری زیبا، از خانواده‌ای سرشناس، که سه مرد را چنان تحت تأثیر جاذبه خود قرار داده که زندگی هر یک از آنها به نحوی به او پیوسته است. ارنستو ساباتو در رمان قهرمانان و گورها به کند و کاو در تاریک‌جاهای هولناک و پیچیده و رازآلود درون آدمی پرداخته است. رمان از منظر شخصیتهای مختلف روایت می‌شود. ساباتو در یادداشتِ ابتدای این رمان درباره آثار داستانی‌ خود و از جمله همین رمان و ماجرای چاپ این آثار توضیحاتی مختصر داده است. قهرمانان و گورها این گونه آغاز می‌شود: «تحقیقات اولیه نشان داد که میرادور قدیمی که آله‌خاندرا به عنوان اتاق‌خواب از آن استفاده می‌کرد توسط خود آله‌خاندرا از درون قفل شده بود. سپس (گرچه با استنتاج منطقی نمی‌شد تعیین کرد که چه مدتی سپری گشته بود) پدرش را با چهار گلوله یک هفت‌تیر کالیبر 8 کشت. و در پایان به همه‌جا بنزین پاشید و میرادور را به آتش کشید.
این واقعه غم‌انگیز که بوئنوس‌آیرس را تکان داد – آخر این خاندان قدیمی خاندانی بسیار سرشناس بود – در ابتدا معلول یک حمله ناگهانی جنون به نظر رسید. ولی اکنون عنصر تازه‌ای وارد تصویر شده است که بازسازی اولیه حوادث را تغییر می‌دهد. گزارش عجیب و غریب موسوم به گزارش درباره نابینایان که فرناندو بیدال پیش‌نویس آن را در همان شب مرگش به پایان رساند، در آپارتمان بیا ده‌بوتو که با نام مستعار در آن به سر می‌برد کشف شد...»
رمان قهرمانان و گورها با ترجمه و مقدمه مصطفی مفیدی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: ارنستو ساباتو (2011 – 1911)، داستان‌نویس، مقاله‌نویس، نقاش و فیزیکدان آرژانتینی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده