کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه
تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه شابک: 9786002784308 304 صفحه 712 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 تاریخ یونان باستان پنجاه زندگی نامه دیوید استاتارد شهربانو صارمی علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

2,380,000 ریال 2,800,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ دوم

تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی‌نامه
کدام قسمت از کره زمین یونان باستان نامیده می‌شود؟ یونان باستان شامل کدام نسل و کدامیک از قاره‌ها بوده است؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها مطالعه کتاب «تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی‌نامه» منبع مناسبی است. آنچه امروز ما یونان باستان می‌نامیم، در واقع سه قاره و نسل‌های بسیار زیادی را شامل می‌شود. از اسپانیا تا هند که جزء وسیع‌ترین بخش در روی زمین محسوب می‌شود وسعت آن بوده است. «دیوید استاتار» نویسنده کتاب عقیده دارد: اگر زندگی شخصی یونانی‌ها مورد بررسی قرار گیرد تاریخ و جامعه وسیع‌تری را نشان می‌دهد. او در کتاب «تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی‌نامه» زندگی اشخاصی را مورد بررسی قرار داده که در تاریخ یونان ثبت شده بودند و در تاریخ زمان 600 ساله آن جای می‌گیرند. البته با مطالعه کتاب می‌توان با برخی زندگی‌نامه‌های فرمانروایان، هنرمندان، نویسندگان و فلاسفه آشنا شد. در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«در ازای حمایت مالی شاه‌شاهان داریوش دوم، اسپارت می‌بایست ادعای ایران بر شهرهای یونانی آسیای صغیر را به رسمیت می‌شناخت. داریوش به نشانه جدی بودن توافق پسرش کوروش صغیر را (که فقط شانزده سال داشت) برای معامله مستقیم با اسپارت‌ها و سردار آن‌ها لوساندر با مبالغ کلانی وجه نقد گسیل داشت. از بخت بد اسپارت، پیروزی آن‌ها بر آتن در سال 404 نه‌تنها با مرگ داریوش بلکه مغضوب شدن کوروش همزمان شد. برادر بزرگ‌تر کوروش به نام اردشیر دوم بر تخت نشست و بیشتر اختیارات وی را سلب کرد.» «شهربانو صارمی» کتاب را برای دوستداران و علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن‌های باستانی به فارسی ترجمه کرده است.

درباره نویسنده: دیوید استاتارد
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down