کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا
روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا شابک: 9789644487811 360 صفحه 410 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا استیون لوکس مانی صالحی علامه علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

296,000 ریال 370,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ یکم

روشنگریِ شگفت‌انگیزِ پرفسور کاریتا
داستانی درباره سفری خیالی به دنیای مکاتبِ سیاسی. استیون لوکس در رمان روشنگریِ شگفت‌انگیزِ پرفسور کاریتا: داستانی درباره مکتب‌های سیاسی داستان استاد دانشگاه میانسالی به نام پرفسور کاریتا را روایت می‌کند که یک روز مجبور می‌شود از محیط امن و آرام کتابخانه‌اش پا به جهان واقعی بگذارد. او مأموریت دارد بهترین جهان ممکن را پیدا کند و طی این مأموریت پی می‌برد که فلسفه‌های سیاسی مدرن در عمل به چه چیز ختم شده‌اند.
روشنگریِ شگفت‌انگیزِ پرفسور کاریتا در واقع یک رمان فلسفی است. کتاب با مقدمه‌ای از نویسنده همراه است که در آن بحثی در باب نسبت فلسفه و داستان مطرح شده است. در بخشی از این رمان می‌خوانید: «تاکنون فقط کارش بود که به زندگی او معنا می‌داد. تحقیق و مطالعه افکار تحول‌خواهانه در قرن هجدهم به مدت سی سال کانون تحقیق و تدریس او بود. مشغولیت ذهنی او مطالعه افکار گذشتگان درباره آینده بدون توجه چندانی به زمان حال بود. چگونه می‌توانستند دلایل قابل قبولی برای امیدوار بودن به آینده بشریت داشته باشند؟ آیا هیچ یک از آن دلایل هنوز اعتباری داشت؟ آیا پس از ارعاب و وحشت‌های این قرن باز هم کسی می‌توانست چنان امیدهایی داشته باشد؟ آیا اندیشمندان مورد علاقه او صرفاً ارائه‌کننده اوهام خطرناکی بودند که مؤمنان واقعی را نابینا می‌کرد و اصول اعتقادی تعصب‌آمیزی را در اختیار سلطه‌جویانِ خودخواهی می‌گذاشت که از زمان ارعاب و وحشت ژاکوبن‌ها [رادیکال‌های افراطی فرانسه] برای بشریت ضایعات سنگینی به بار آورده بود؟»
رمان روشنگریِ شگفت‌انگیزِ پرفسور کاریتا: داستانی درباره مکتب‌های سیاسی با ترجمه مانی صالحی علامه در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: استیون لوکس (- 1941)، نظریه‌پرداز سیاسی و اجتماعی بریتانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده