زندگی نو شابک: 9789643112554 344 صفحه 306 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 زندگی اورهان پاموک ارسلان فصیحی علوم انسانی ادبیات ادبیات ترکیه

552,500 ریال 650,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ دهم

زندگی نو
The New Life
رمان «زندگی نو» با ژانری پست مدرن؛ واقعیت‌، ذهنیت و تخیل، تجربه و خامی، عشق و مرگ و بسیاری صفات و احساسات دیگر در زندگی را در مقابل هم قرار می‌دهد. داستان درباره شخصیت جوانی است که تحت تأثیر کتابی در طی چند روز، عاشق می‌شود. این عاشقی او را از دوستان هم‌دانشکده‌ای و شهر استانبول دور می‌کند. ترک استانبول، شروع سفرهای بی پایان این جوان برای یافتن دختری جذاب و دست نیافتنی به نام «جانان» است. خواننده داستان با او به مکان های گوناگونی می‌رود. او با بیان مشکلات دربرابر فرهنگ شرقی و فرهنگ غربی، به دوران بحران‌زده اشاره کرده و از خوشبختی‌های کوچک می‌گوید. ناگفته نماند: «اورهان پاموک» اولین نویسنده از کشور ترکیه بود، که در سال 2006 موفق به دریافت جایزه نوبل شد.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
وقتی تمدنهای بزرگ سقوط میکنند و حافظه ها از بین میروند، نخستین کسانی که فاسد میشوند بچه ها هستند. آنها چیزهای قدیمی را سریعتر و راحتتر فراموش میکنند و چیزهای نو را آسانتر میپذیرند... کتاب نه فقط بر روحم، بلکه بر همه ی چیزهایی که مرا ساخته بودند، تأثیر می‌گذاشت. این تأثیر آن قدر قوی بود که گمان کردم از صفحه‌های کتابی که می‌خوانم، نور فوران می‌کند و به صورتم می‌پاشد: نوری که در آن واحد هم عقلم را به کلی کند می‌کرد و هم صیقلش می‌داد و بر نیرویش می‌افزود..»«ارسلان فصیحی» رمان «زندگی نو» را به فارسی برگردانده است.
درباره نویسنده: فرید اورهان پاموک ( 1952 ) نویسنده ترکیه‌ای صاحب اثر «قلعة سفید»
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down