کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | انرژی و عدالت
انرژی و عدالت شابک: 9786004900904 112 صفحه 112 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 انرژی عدالت ایوان ایلیچ محمدعلی موحد علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

153,000 ریال 180,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

انرژی و عدالت
مقالاتی انتقادی درباره خطر مصرف بی حد و حصر انرژی و عواقب هولناک مادی و معنوی آن در محیط زیست و زندگی انسان. ایوان ایلیچ در مقالات گرد آمده در کتاب انرژی و عدالت خطری جدی را هشدار می‌دهد؛ خطری برآمده از مصرف بی امان انرژی که به اعتقاد ایلیچ نه فقط به نابودی محیط زیست بلکه به بحرانی انسانی نیز منجر می‌شود و بی‌عدالتی و نابرابری شدیدی را در جوامع انسانی رقم می‌زند.
ایلیچ در این مقالات که نخستین بار در سال 1973 به صورت سلسله‌مقالاتی در روزنامه لوموند چاپ شد به دنبال اثبات این دیدگاه است که آنچه جهان را تهدید می‌کند نه کمبود انرژی بلکه مصرف افسارگسیخته آن است. او معتقد است که مصرف بی‌رویه انرژی نابرابری میان انسانها را افزایش داده و به پدید آمدن فاصله میان فقیر و غنی منجر شده است.
او در مقالات این کتاب نشان می‌دهد که انسان مدرن چگونه توسط صنعت که مصرف هر چه بیشتر را ترویج می‌کند مسخ شده و بی‌آنکه اراده و اختیاری در او به جا مانده باشد به بازیچه‌ای در دست اربابان صنایع بدل شده است.
کتاب انرژی و عدالت از ده مقاله تشکیل شده است با عنوانهای: «بحران انرژی»، «صنعتی کردن حمل و نقل»، «سرسام سرعت»، «ارزش وقت»، «سرعت وقت‌خواره»، «انحصار غریزی صنعت»، «حد دست‌نیافتنی»، «درجات تحرک»، «ارباب یا دستیار؟» و «فقر صنعتی، صنعت‌زدگی و بلوغ فنی».
انرژی و عدالت با ترجمه محمدعلی موحد در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: ایوان ایلیچ (2002 – 1926)، فیلسوف و کشیش کلیسای کاتولیک اهل اتریش.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم