جزیره ی گنج شابک: 9789642130993 248 صفحه 260 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 جزیره رابرت لوییس استیونسن شهلا طهماسبی علوم انسانی ادبیات سایر کشورهای اروپا

954,500 ریال 1,150,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ چهارم

جزیره‌ی گنج
یک رمان مهیج و پرماجرای کلاسیکِ حوزة ادبیات کودک و نوجوان. رابرت لوییس استیونسُن رمان جزیره‌ی گنج را برای ناپسری دوازده‌ساله‌اش، لوید آزبورن، خلق کرد. این رمان اما چنان گل کرد که شهرتش عالمگیر شد، به نحوی که هنوز که هنوز است وقتی صحبت از قصه‌هایی دربارة دریانوردی و جزیره و دزدان دریایی و نقشۀ گنج و موضوعاتی از این دست به میان می‌آید یکی از اولین رمان‌هایی که در ذهن تداعی می‌شود همین رمان است. جزیره‌ی گنج داستان جست‌وجوی گنجی مدفون در یک جزیره است و نقل حوادثی که در جریان این جست‌وجو برای شخصیت‌های داستان رخ می‌دهد. این رمان دستمایۀ اقتباس سینمایی هم بوده و بر اساس آن انیمیشن هم ساخته شده است.
در بخشی از این رمان می‌خوانید: «دزدها مثل یک دسته میمون چهار دست و پا از حصار آمدند بالا. ارباب و گری چند بار به آن‌ها شلیک کردند و سه‌تاشان را زدند. یکیشان با سر افتاد توی حیاط و دوتاشان از حصار پرت شدند بیرون. اما یکیشان بلافاصله با وحشت از جایش بلند شد و توی جنگل غیبش زد. دوتا به خاک افتاده بودند، یکی فرار کرده بود، و چهار نفر بقیه وارد استحکامات شدند. هفت هشت نفر هم که معلوم بود هر کدام چند تا تفنگ داشتند در پناه درخت‌ها بی‌فایده به خانه‌ی چوبی تیر می‌انداختند. چهار نفری که آمده بودند تو نعره‌کشان به طرف ساختمان دویدند و بقیه از توی جنگل با فریاد تشویقشان کردند...»
رمان جزیره‌ی گنج با ترجمۀ شهلا طهماسبی در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: رابرت لوییس استیونسُن (1894 – 1850)، داستان‌نویس، شاعر و سفرنامه‌نویس اسکاتلندی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده