کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات روسیه | شکارچی در سایه روشن زندگی
شکارچی در سایه روشن زندگی شابک: 9786008547143 300 صفحه 468 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 شکارچی سایه روشن زندگی ایوان تورگینف بهزاد برکت هرمز ریاحی علوم انسانی ادبیات ادبیات روسیه

1,850,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ ششم

شکارچی در سایه روشن زندگی
طرح‌هایی از زندگی روستایی. «شکارچی در سایه روشن زندگی» از نخستین تلاشهای ایوان تورگیِنف برای داستان‌نویسی است. این مجموعه شامل طرح‌هایی داستانی با موضوع زندگی رعایا و دهقانان در دوره‌ای از تاریخ روسیه قرن نوزدهم است. تورگیِنف در این طرح‌های داستانی با دیدی نقادانه تصاویری از اوضاع نابسامان رعایا و دهقانان روسی، در دوره‌ای که در روسیه مناسباتی سخت ناعادلانه و ظالمانه بر رابطه اربابان و رعایایشان حاکم بود، به دست داده است. در طرح‌های تورگیِنف با گزارشگر و ناظری بی‌طرف، اما حساس به مسائل زمانه‌اش، مواجهیم.
«شکارچی در سایه روشن زندگی» سندی است ادبی و اجتماعی که هم خواننده را با وجهی از خلاقیت ادبی یکی از بزرگترین نویسندگان عصر طلایی ادبیات روسیه آشنا می‌کند و هم تصویری از جامعه و نظام ارباب و رعیتی ظالمانه و خشن و مبتنی بر تبعیضِ دوران خود به دست می‌دهد. اصل کتاب چنانکه در پیشگفتار ریچارد فریبورن، مترجم انگلیسی این طرح‌ها، آمده بیست و پنج طرح است. اما ترجمه انگلیسی، که ترجمه فارسی نیز بر اساس آن است، شامل سیزده طرح و نیز دو طرحِ بعداً چاپ شده است که در بخش پیوست آمده‌اند.
«یرمولای و زن آسیابان»، «علفزار بژین»، «مباشر»، «مرگ»، «هملت ناحیه شچیگروفسکی» و «جنگل و استپ» از جمله طرح‌هایی هستند که در این کتاب آمده‌اند.
مجموعه «شکارچی در سایه روشن زندگی» زندگی با ترجمه بهزاد برکت و هرمز ریاحی و همراه با پیشگفتار ریچارد فریبورن درباره این طرح‌ها در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: ایوان تورگیِنف (1883 – 1818)، داستان‌نویس، شاعر، نمایشنامه‌نویس و مترجم اهل روسیه.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده