کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | نسل قلم 2: جورج اورول
نسل قلم 2: جورج اورول شابک: 9786004900201 66 صفحه 90 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 جورج اورول تام هاپکینسن پیروز سیاوشی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

85,000 ریال 100,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ یکم

جورج اورول
کتابی از مجموعه نسل قلم که اولین بار در دهه هفتاد خورشیدی به سرپرستی خشایار دیهیمی و با همکاری آرمان امید و حسن ملکی و بهرام داوری منتشر شد. در این مجموعه اطلاعاتی مختصر و مفید درباره زندگی و آثار و افکار اهالی ادبیات و فرهنگ و اندیشه ارائه شده است.
اخیرا نشر نو شروع به تجدید چاپ کتاب‌های نسل قلم کرده است. جورج اورول، نوشته تام هاپکینسن، دومین کتاب این مجموعه است. در این کتاب به صورت فشرده به خطوط اصلی زندگی و آثار نویسنده‌ای پرداخته شده که بیش از هر چیز او را با دو رمان مزرعه حیوانات و 1984 می‌شناسیم. کتاب با حکمی از جانب هاپکینسن آغاز می‌شود که حاویِ نفیِ اعتبار ادبی اورول است. او می‌نویسد:«شهرت جورج اورول به‌عنوان نویسنده عمدتا متّکی بر رمانهایی است که نوشته است، اما او قریحه ذاتی رمان‌نویس را ندارد، و اگر در آن بیست‌سالی که کارش نوشتن بود رمان شکل ادبی غالب نمی‌بود، شاید اصلا به سراغ آن نمی‌رفت. اورول قوه تخیل ضعیفی داشت و شناختش از روابط انسانی اندک بود؛ همدلی او معطوف نوع بشر بود نه افراد بشری. آن قریحه ذاتی که داشت عقل سلیم خدادادی و قدرت تفکر منضبط بود؛ نیز امتناع محتاطانه از اینکه در شیوه‌ها و شعارها مستحیل شود؛ و شجاعتِ انسانِ تنهایی که هراسی از تنها بودن ندارد و آموخته است که در تنهایی‌اش خود را با قدری فاصله‌گیری بنگرد.»
جورج اورول با ترجمه پیروز سیاوشی و یادداشتی کوتاه از خشایار دیهیمی به مناسبت تجدید چاپ مجموعه نسل قلم، در نشر نو منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 33/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down