کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | چرخش های یک ایدئولوژی
چرخش های یک ایدئولوژی شابک: 9786008547617 358 صفحه 293 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 چرخش ایدئولوژی ولفگانگ لئونارد هوشنگ وزیری علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

1,800,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ پنجم

چرخش‌های یک ایدئولوژی
کتابی در بررسی و تحلیل تحولات تاریخی و ایدئولوژیک کمونیسم در روسیه شوروی و دیگر کشورهای کمونیستی. ولفگانگ لئونارد در کتاب چرخش‌های یک ایدئولوژی: کمونیسم چیست؟ با مرور سیر تاریخی ایدئولوژی کمونیسم از مارکس و انگلس تا مارکسیسم - لنینیسم و تغییرات ایدئولوژیک پس از آن نشان می‌دهد که کمونیسم به عنوان مکتبی که داعیه‌دار تغییر جهان بود خود دستخوش چه تغییرات و چرخش‌هایی شد.
لئونارد که خود در شوروی و دیگر کشورهای کمونیستی زیسته بود و در پایه‌گذاری حکومت کمونیستی آلمان شرقی نقشی مؤثر داشت در این کتاب با شناختی تجربی از کمونیسم و حکومتهای کمونیستی در این باره سخن گفته است.
چنانکه در پیشگفتار مترجم فارسی کتاب توضیح داده شده چرخش‌های یک ایدئولوژی ماحصل گفت‌وگوی یکی از شبکه‌های رادیویی آلمان فدرال با ولفگانگ لئونارد درباره تحول کمونیسم در جهان است. این گفت‌وگو بعدا به صورت کتاب حاضر تنظیم شد. متن اصلی این کتاب زمانی چاپ شده که حکومت شوروی در روسیه هنوز بر سر کار بوده است. لئونارد در این کتاب به زبانی به دور از پیچیدگی از کمونیسم سخن گفته است.
کتاب از پنج بخش تشکیل شده است با عنوانهای: «از مارکس تا ایدئولوژی امروز شوروی»، «مارکسیسم – لنینیسم امروز شوروی»، «مسکو و غرب»، «جریانهای گوناگون کمونیسم جهانی» و «نتیجه‌گیریهایی برای داوری درباره سیاست کنونی شوروی».
در پایان کتاب نیز رویدادهای مهم تاریخی کمونیسم ذکر شده است.
چرخش‌های یک ایدئولوژی: کمونیسم چیست؟ با ترجمه هوشنگ وزیری در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: ولفگانگ لئونارد (2014 – 1921)، مورخ سیاسی آلمانی، متخصص در تاریخ کمونیسم و اتحاد جماهیر شوروی.
رتبه گودریدز: 25/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down