کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | مارکسیست ها
مارکسیست ها شابک: 9786008547518 214 صفحه 220 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 مارکسیست سی. رایت میلز خشایار دیهیمی علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

680,000 ریال 800,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ پنجم

مارکسیست‌ها
از مارکسیسم که حرف می‌زنیم دقیقا از چه حرف می‌زنیم؟ این پرسشی است که سی. رایت میلز در کتاب مارکسیست‌ها در صدد است به آن پاسخ بدهد. او در این کتاب که بسیار پیش از فروپاشی شوروی و در زمانی که جهان در سیطره دو بلوک شرق و غرب بود نوشته شده، با رجوع به سنت مارکسیسم کلاسیک و آراء مارکس و انگلس به عنوان بنیانگذاران این اندیشه و با معرفی و توضیح انواع مارکسیسم نشان می‌دهد که مارکسیسم در ایدئولوژیِ تقلیل‌یافته‌ای که نمودش را در کمونیسم شوروی و بلوک شرق می‌بینیم خلاصه نمی‌شود. در این کتاب همچنین از وجود اشتراکاتی میان لیبرالیسم کلاسیک و مارکسیسم کلاسیک در تقابل با لیبرالیسم و مارکسیسم عوامانه و تقلیل‌یافته‌ای سخن رفته است که در دوران نوشته شدن این کتاب بر بلوک غرب و شرق حاکم بوده و آمریکا نماینده اولی و شوروی نماینده دومی بوده است.
سی. رایت میلز در این کتاب در مقام پژوهشگر و اندیشمندی مستقل و منصف و معتقد به اهمیت مارکسیسم از آن سخن می‌گوید. بنا بر این نه بنا به ملاحظات دولتهای لیبرال، مارکسیسم را با تقلیل آن به کمونیسمِ شوروی یکسره نفی می‌کند و نه آن را به عنوان حرف آخر دربست می‌پذیرد.
کتاب از هفت فصل تشکیل شده است با عنوان‌های: «آرمانها و ایدئولوژیها»، «تجلیلی از مارکس»، «متفکران کلاسیک»، «فهرستی از اندیشه‌ها»، «قواعدی برای نقد»، «ملاحظات انتقادی» و «راه‌های گذر به سوسیالیسم».
مارکسیست‌ها با ترجمه و مقدمه خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: سی. رایت میلز (1962 – 1916)، جامعه‌شناس آمریکایی.
رتبه گودریدز: 57/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده