پول شابک: 9786007439982 176 صفحه 157 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 اریک لونرگن احد علیقلیان علوم انسانی اقتصاد نظریه

816,000 ریال 960,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ ششم

پول
کتابی درباره کارکرد و جنبه‌های اجتماعی و روانشاختی پول در جوامع انسانی. اریک لونرگن در کتاب پول می‌کوشد به زبانی ساده و شیرین از منشاء و کارکرد و تأثیرات اجتماعی و روانشناختی پول و اسناد مالی و نظام بانکداری سخن بگوید. همه ما در زندگی‌مان با پول سر و کار داریم و همین باعث می‌شود هر آنچه به پول مربوط می‌شود بر احساسات و رفتار و تصمیم‌گیری‌هایمان در زندگی تأثیر بگذارد؛ از همین روست که مثلا نگرانی‌مان بابت نوسانات اقتصادی می‌تواند تأثیراتی فراتر از آنچه تصورش را می‌کنیم در نظامهای اجتماعی به جا بگذارد. لونرگن معتقد است برخلاف آنچه در علم اقتصاد بیان می‌شود پول نه صرفا وسیله‌ای در خدمت اهداف انسان بلکه عنصری تعیین‌کننده و تأثیرگذار در زندگی و باورها و احساسات اوست. او در این کتاب به این موضوع می‌پردازد که پول و بانکداری و اسناد مالی با هراسها و نگرانیها و دلمشغولیهایی که به همراه می‌آورد می‌تواند ثبات اجتماعی را به خطر بیندازد.
نویسنده که خود تجربه کار در بانک سرمایه‌گذاری را دارد این کتاب را بر اساس تجربه‌های عینی‌اش از پول و اسناد مالی نوشته است. او معتقد است با وجود نقش اساسی پول در زندگی انسانها «بیشتر مردم، از جمله کسانی که در مراکز مالی جهان کار می‌کنند، نمی‌دانند پول از کجا آمده است».
لونرگن چنانکه خود در مقدمه کتاب می‌نویسد در این کتاب سعی دارد به این سوال پاسخ دهد که «پول و بانکداری و بهای اسناد مالی چه‌گونه ممکن است ثَبات اجتماعی را به خطر بیندازد؟»
کتاب پول با ترجمه احد علیقلیان در نشر نو منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down