کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | تحلیل رفتار متقابل
تحلیل رفتار متقابل شابک: 9789647443517 456 صفحه 465 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 تحلیل رفتار متقابل اریک برن اسماعیل فصیح علوم انسانی روانشناسی عمومی

2,550,000 ریال 3,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ بیست و یکم

تحلیل رفتار متقابل
کاوشی در تیپ‌های شخصیتی، ساختار روانِ آدمی و ریشه‌های روانشناسانه رفتارهای انسان‌ها با یکدیگر، با هدف درمان و سوق دادن انسان به سمت رفتار سالم و به‌هنجار و سازنده. اریک برن در کتاب تحلیل رفتار متقابل ، با ارجاع به سه الگوی رفتاری که منشاء آنها ساختار روان انسان‌اند، تحلیلی از انواع رفتارها به دست می‌دهد تا در نهایت شیوه‌ای ارائه کند برای درمان رفتارهای ناهنجار و رسیدن به الگوی رفتاری و ارتباطی سالم که نتیجه آن زندگی‌ای به‌هنجار و به دور از تنش‌های روانی است. شیوه ابداعی برن در این کتاب تحلیل رفتار متقابل است. برن رفتار انسان‌ها در اجتماع را بر اساس سه ساختار والد، بالغ و کودک در روان انسان بررسی و تحلیل می‌کند و روشی ارائه می‌دهد برای نزدیک شدن به ساختار بالغ که الگوی تفکر منطقی و عقلانی و رفتار و ارتباط سالم با همنوعان است.
کتاب، به جز مقدمه و پیشگفتار و ملاحظات کلیِ آغازین، از چهار بخش اصلی با عنوانهای «روان‌درمانی فرد و تحلیل ساختاری»، «روانپزشکی اجتماعی و تحلیل رفتار متقابل»، «روان‌درمانی» و «مرزهای تحلیل تبادلی» تشکیل شده است. در بخش ضمایم کتاب نیز گزارش جلسات درمانی یک مورد درمان‌شده آمده است.
تحلیل رفتار متقابل با ترجمه اسماعیل فصیح در نشر نو منتشر شده است. در این کتاب متن کامل کتاب بازی‌ها نیز آمده است. اریک برن در بازی‌ها الگوهایی از رفتارهای اجتماعی ناسالم را تحت عنوان بازی دسته‌بندی کرده و انواع این بازی‌ها را برشمرده و مورد بررسی قرار داده است.
درباره نویسنده: اریک برن (1970 – 1910)، روانپزشک کانادایی – آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم