کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | کودکانه های بامداد: ملکه ی سایه ها
کودکانه های بامداد: ملکه ی سایه ها شابک: 9786002293220 32 صفحه 110 گرم قطع: خشتی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 کودکانه بامداد: ملکه سایه احمد شاملو کودک کودک داستان کودک

807,500 ریال 950,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ هفتم

کودکانه‌های بامداد: ملکه‌ی سایه‌ها
احمد شاملو شاعر و نویسنده‌ای همه‌فن‌حریف بود که در عرصه‌های گوناگونی قلم زد. کارنامه کاری او، به جز شعر که کارِ اصلی‌اش بود، از قصه تا روزنامه‌نگاری و نقد و ترجمه و پژوهش در فرهنگ عامه و فیلمنامه‌نویسی را در بر می‌گیرد. قصه کودکان نیز از دیگر حوزه‌هایی است که شاملو در آن قلم زده است. او در این عرصه هم دست به ترجمه زده و هم خودش آثاری را برای کودکان نوشته و سروده و بازنویسی کرده است.
نشر چشمه مجموعه‌ای از نوشته‌ها و سروده‌های شاملو در حوزه ادبیات کودکان را در کتابهایی با عنوان «کودکانه‌های بامداد» منتشر کرده است. «ملکه‌ی سایه‌ها» از جمله این کتابهاست. اصلِ افسانه «ملکه‌ی سایه‌ها» ارمنی است و داستان آن درباره خواهر و برادری است که با هم روزگار را به خوشی می‌گذرانند تا اینکه یک روز خواهر آرزو می‌کند کبوتر سفیدی بشود و به آرزویش می‌رسد. با برآورده شدن آرزوی خواهر، برادرش که او را گم کرده همه جا را پی او می‌گردد و حین این جستجو سر از کاخ خورشید شاه درمی‌آورد. خورشید شاه به برادر می‌گوید که خواهرش و دخترانی دیگر به دست ملکه سایه‌ها اسیر شده‌‌اند. برادر به نجات این زندانیان راهی کاخ ملکه سایه‌ها می‌شود. بین سی و نه دختری که از اسارت ملکه سایه‌ها آزاد می‌شوند نشانی از خواهر او نیست. برادر به جستجوی خواهر ادامه می‌دهد و در این مسیر ماجراهایی دیگر را از سر می‌گذراند.
«ملکه‌ی سایه‌ها» با تصویرگری ضیاء‌الدین جاوید در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: احمد شاملو (1379 – 1304)، شاعر، روزنامه‌نگار، منتقد، پژوهشگر، فرهنگ‌نویس، مترجم، نویسنده و شاعر کودکان و فیلمنامه‌نویس ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/57 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down