کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | کودکانه های بامداد: قصه ی هفت کلاغون
کودکانه های بامداد: قصه ی هفت کلاغون شابک: 9786002291998 32 صفحه 107 گرم قطع: خشتی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 کودکانه بامداد: کلاغون احمد شاملو کودک کودک داستان کودک

712,500 ریال 950,000 ریال

ناشر:

چاپ هشتم

کودکانه‌های بامداد: قصّه‌ی هفت کلاغون
احمد شاملو شاعر و نویسنده‌ای همه‌فن‌حریف بود که در عرصه‌های گوناگونی قلم زد. کارنامه کاری او، به جز شعر که کارِ اصلی‌اش بود، از قصه تا روزنامه‌نگاری و نقد و ترجمه و پژوهش در فرهنگ عامه و فیلمنامه‌نویسی را در بر می‌گیرد. قصه کودکان نیز از دیگر حوزه‌هایی است که شاملو در آن قلم زده است. او در این عرصه هم دست به ترجمه زده و هم خودش آثاری را برای کودکان نوشته و سروده و بازنویسی کرده است.
نشر چشمه مجموعه‌ای از نوشته‌ها و سروده‌های شاملو در حوزه ادبیات کودکان را در کتابهایی با عنوان «کودکانه‌های بامداد» منتشر کرده است. «قصّه‌ی هفت کلاغون» از جمله این کتابهاست. این قصه ماجرای برادرانی است که به چشمه می‌روند تا برای خواهر نوزادشان آب بیاورند. در راهِ چشمه بین برادرها بر سر اینکه چه کسی زودتر برسد و کوزه‌اش را پر کند دعوا در می‌گیرد و کوزه‌های برادرها می‌شکند. پدر به خاطر این دعوا پسرانش را نفرین می‌کند و آنها از آن پس روزها کلاغ و شبها آدم‌اند. خواهرشان که بزرگ می‌شود به این موضوع پی می‌برد و به جستجوی راهی برای نجات برادرانش از این طلسم برمی‌آید. شاملو این قصه را که ریشه‌دار در ادبیات عامیانه است، به زبانی برای کودکان روایت کرده که شیرینی زبان فارسی را به کودکان فارسی‌زبان می‌چشاند.
«قصّه‌ی هفت کلاغون» با تصویرگری ضیاء‌الدین جاوید در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: احمد شاملو (1379– 1304)، شاعر، روزنامه‌نگار، منتقد، پژوهشگر، فرهنگ‌نویس، مترجم، نویسنده و شاعر کودکان و فیلمنامه‌نویس ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/62 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down