کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | موش ها و آدم ها جیبی
موش ها و آدم ها  جیبی شابک: 9789642090594 160 صفحه 129 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 جیبی جان استاین بک سروش حبیبی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

560,000 ریال 800,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ سی‌ام

موش‌ها و آدم‌ها
Of Mice and Men

رمان زیبا و تأثیرگذار «موش‌ها و آدم‌ها» فقر، خشونت، ثروت و زندگی طبقه کارگری را به تصویر می‌کشد. داستانی از زندگی کارگران فصلی، تنهایی‌ها و آرزوهای بشر. آدم‌هایی که می‌خواهند از تنها بودن خود به آمال و آرزوهایشان پناه ببرند، اما نمی‌دانندکه آرزوها را با باد گره زده‌اند.
روایت درباره دو دوست به نام‌های جورج میلتون و لنی اسمال است. آنها با مهتری در اسبداری زندگی خود را می‌گذرانند و آرزو دارند مزرعه‌ای برای پرورش خرگوش داشته باشند. لنی فردی کم‌هوش و کودن است که زور بازوی قوی دارد. او از بچگی نوازش چیزهای نرم را دوست داشته و همین سبب دردسر برایش می‌شود. زمانی که زن پسر ارباب از او می‌خواهد موهایش را نوازش کند لنی ناخواسته او را می‌کشد و از ترس فرار می‌کند. ارباب عصبانی و همراهانش به دنبال او می‌گردند جورج میلتون هم با گروه همراه می‌شود تا او را از پای درآوردند. قابل ذکر است «جان استاین بک» داستان را بر اساس تجربه خود از مردان بی‌خانمان و در جستجوی کارگری در اسبداری‌‌ها نوشته است. «جان استاین بک» برنده جایزه نوبل ادبیات، سه رمان جالب توجه درباره طبقه کارگری کالیفرنیا نوشته است.
در بخشی از کتاب آمده است:
«لابه‌لای درختان بید و درختان چنار باریکه راهی وجود دارد که در اثر رفت و آمد کودکان و نوجوانانی که از مزراع برای شنا کردن در برکه می‌آیند، و توسط ول‌گردانی که عصرگاهان از سمت بزرگراه به جنگل و نزدیک رودخانه می‌آیند، پاخورده و سخت کوبیده شده است. در جلوی شاخه‌ی افقی یک درخت چنار بزرگ، کومه‌ای از خاکستر به جا مانده از آتش‌ها دیده می‌شود؛ شاخه‌ای که در اثر نشستن بر روی آن، ساییده و صاف شده است.» رمان «موش‌ها و آدم‌ها» توسط «سروش حبیبی» به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: جان ارنست استاین بک جونیور (1902 ـ 1968) نویسنده آمریکایی، صاحب اثر «خوشه‌های خشم»
رتبه گودریدز :

ادامه keyboard_arrow_down