کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | مجموعه سریر شیشه ای جلد 1: بخش دوم اریکه شیشه ای
مجموعه سریر شیشه ای جلد 1: بخش دوم اریکه شیشه ای شابک: 9786008939351 242 صفحه 240 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 مجموعه سریر شیشه اریکه شیشه سارا جی . ماس افشین اردشیری نوجوان نوجوان داستان نوجوان

562,500 ریال 750,000 ریال

ناشر: باژ / بهداد

چاپ سوم

کتاب «سریر شیشه‌ای 1» نوشته سارا جی. ماس
Throne of Glass
اریکه شیشه‌ای
نوجوانان عزیز بالای 16 سال که علاقه‌مند به مطالعه داستان‌های فانتزی هستید؛ مجموعه داستان «سریر شیشه‌ای» نوشته سارا جی. ماس مناسب شماست. بیشتر نوجوانان برای مطالعه‌ی خود ژانر وحشت، فانتزی و تخیلی را انتخاب می‌کنند. این داستان‌ها همگی هیجان زیادی در داستان ایجاد کرده که شما عزیزان را با خود همراه می‌کنند. اغلب این داستان‌ها مجموعه‌هایی دارای چند جلد هستند که با ماجراهایی بهم پیوند می‌خورند، یا شخصیت ثابتی در داستان‌ها با اتفاقات گوناگون شما را غافلگیر می‌کند. مجموعه کتاب‌های «سریر شیشه‌ای» هم در هر جلد داستانی جذاب را برای شما بازگو می‌کنند که لذت‌بخش خواهد بود.
سارا ماس در مصاحبه‌ای بیان کرده که دو نویسنده بیش از هرکس دیگری به او انگیزه می‌دهند و آن دو نویسنده " Robin McKinley" و " Garth Nix" نام دارند. او همچنین گفته است که موسیقی نیز نقش مهمی در خلاقیت او داشته است.
کتاب «سریر شیشه‌ای1» سال 2015 برنده جایزه لینکلن و در همان سال برنده جایزه کارولینای شمالی شده است. همچنین سال 2012 هم نامزد جایزه گودریدز بود.

درباره کتاب «سریر شیشه‌ای»
جی. ماس با بیان فانتزی و تخیلی از دختر جوانی حرف می‌زند که به جرم قتل، سالی سخت و پر درد را گذرانده است. پس از طی دورانی سخت حال راهی برای رهایی از محکومیت پیدا شده است. مبارزه با سارقان، آدمکش‌ها و جنگجویانی از سراسر امپراطوری، پیروزی در آن و خدمت چهار ساله به پادشاه به عنوان آدمکش سلطنتی راه رهایی سلینا ساردوثین از محکومیت اوست. شاهزاده به سلینا پیشنهاد خدمت به پادشاه به عنوان خدمتکاری وفادار می‌دهد. در این میان شاهزاده دوریان به او دل می بندد. سپس رقبای سلینا یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند و هر کدام به دلیل وجود ویژگی‌های مشترکی و با به جا گذاشتن علائمی خاص به قتل می‌رسند، این موضوع ذهن دختر را مشغول می‌کند و زندگی او را در مسیر تازه‌ای قرار می‌دهد.
در قسمتی از داستان می خوانیم:
«آدمکش نگاهی به عنوان کتابی که شاهدخت می‌خواند انداخت. این همان کتابی نبود که هنگام تمرین زبان رایج ادرلن باهم مطالعه می‌کردند. نه، این کتابی قطور و سنگین با خطوط ریز و درهم فشرده بود. “خودت اینجا چی کار می‌کنی؟” نهیمیا کتاب را محکم بست و گفت: “هیچی!” سلینا قیافه‌ی شاهدخت را برانداز کرد و متوجه شد. لب‌هایش را برهم فشرده و گونه‌هایش بالا رفته است. “فکر کردم نمی‌تونی خط ادرلنی رو توی این سطح بخونی.” نهیمیا کتاب را زیر بغل زد و گفت: “در این صورت تو هم مثل بقیه‌ی احمق‌هایی هستی که توی این قصر زندگی می‌کنن، لیلین.”
واژه‌ها و تلفظ لغاتش به زبان رایج بی‌نقص بود. شاهدخت بدون اینکه به او فرصتی برای پاسخ بدهد، به سمت خروجی کتابخانه رفت. سلینا رفتنش را تماشا کرد. این رفتار بی‌معنا بود. امکان نداشت نهیمیا که قادر نبود جملات ساده را ادا کند، کتابی تا این اندازه پیچیده و سنگین را بخواند و هرگز ندیده بود شاهدخت ایلوی زبان رایج را تا این اندازه بی‌نقص و بدون لهجه ادا کند. پس...
در سایه‌ی پشت میز، کاغذی بین پایه‌ی چوبی و دیوار سنگی بر زمین مچاله شده بود. سلینا آن را برداشت و باز کرد. به سمت جایی که نهیمیا در آن ناپدید شده بود چرخید. سلینا در حالی‌که بغض بر گلویش چنگ می‌انداخت، کاغذ را در جیبش فرو کرد و به سمت تالار اصلی کتابخانه رفت، در حالی‌که نشان‌واژه‌ی روی آن مانند چیزی داغ لباسش را می‌سوزاند. به سرعت در تالار چرخید و به سمت قفسه‌های کتاب رفت. گفت نشانه‌هایی که در باغ حک شد نشان‌واژه است. او می‌دانست این نشان‌واژه چیست و چند بار از سلینا خواسته بود از آن‌ها دوری کند...»

درباره نویسنده کتاب «سریر شیشه‌ای»
سارا جنت ماس Sarah Janet Mass نویسنده آمریکایی است. او سال 1986 به دنیا آمد. سارا جی. ماس بیشتر به دلیل داستان‌هایش در ژانر فانتزی، علمی ـ تخیلی برای نوجوانان و جوانان شناخته می‌شود. جی ماس تحصیلاتش را در دانشگاه همیلتون گذراند و سال 2008 در رشته نویسندگی خلاقانه و مطالعات مذهبی مدرک لیسانس دریافت کرد.
جالب است بدانید، جی ماس در سن شانزده سالگی اولین داستانش را به نام Throne of Glass نوشت. او بخش هایی از داستان را در سایت fictionpress.com به اشتراک گذاشت و مخاطبان بسیاری از آن بازدید کردند. پس از اینکه جی ماس تصمیم به چاپ داستان‌ها گرفت آنها را از سایت حذف کرد.
جی ماس پس از انتشار کتابش سال 2010 خیلی زود به موفقیت رسید و کتابش به 23 زبان مختلف ترجمه شد. او در داستان کتاب " Throne of Glass" تا حدی از داستان " Cinderella" الهام گرفته است.
آثار جی. ماس عبارتند از: «درباری از یخبندان و نور ستاره»، «درباری از بال و تباهی»، «درباری از مه و خشم»، «درباری از خار و رز»، «شهر هلالی».

درباره ترجمه فارسی کتاب «سریر شیشه‌ای»
کتاب «سریر شیشه‌ای» توسط افشین اردشیری به فارسی برگردانده شده است. کتاب از سوی نشر باژ برای نوجوانان علاقه‌مند به مطالعه منتشر شده است.

رتبه کتاب «سریر شیشه‌ای» در گودریدز: 4.2 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down